۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۳۶۸۸۶
آیت الله حیدری در گفت وگو با رسا:

برداشت های نجومی از بیت المال مصداق ولنگاری اداری است

نماینده مردم خوزستان در خبرگان از مسأله حقوق های نجومی به عنوان ولنگاری اداری یاد کرد و گفت: در حالی که کارگران زحمت کش از صبح تا شب کار کنند و حداقل حقوق نصیب شان شود، صاحبان فیش های حقوقی با پشت میز نشینی 200 میلیون نصیب شان می شود.
آیت الله محسن حیدری

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه متخلفان مسأله حقوق های نجومی باید مجازات شده و عزل شوند، گفت: از مسأله حقوق های نجومی باید به عنوان ولنگاری اداری یاد کرد.

 

وی افزود: همانگونه که ولنگاری فرهنگی داریم، نتیجه ولنگاری اداری این است که افرادی سرخود حقوق های کلان می گیرند و کسی نیست به صورت دقیق نظارت کند تا این مسأله به صورت وسیع مطرح می شود و مقام معظم رهبری واکنش نشان می دهند.

 

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که پس از تذکر صریح رهبر معظم انقلاب دولت خود را برای نظارت بر کارها جمع و جور کرده است، اظهار داشت: سازمان های نظارتی و بازرسی باید در این جهت پاسخگو باشند که کجا بودند و چرا وقتی با موارد تخلف مواجه شدند از آن جلوگیری نکردند.

 

 وی ادامه داد: چرا نهادهای نظارتی افراد متخلف را به دادگاه معرفی نکردند تا جلوی چنین کارهایی گرفته شود، ممکن است از جهت قانونی این فیش های حقوقی تخلف به حساب نیاید اما همه می دانند که چنین حقوق هایی پایه قانونی و شرعی ندارند و یا حداقل مقبولیت عرفی ندارد.

 

آیت الله حیدری با بیان این که قابل قبول نیست که کارگران زحمت کش جامعه ما از صبح تا شب کار کنند و حداقل حقوق نصیب شان شود، ابراز داشت: این در حالی است که صاحبان فیش های حقوقی با پشت میز نشینی 200 میلیون نصیب شان شود؛ این موارد اختلاف فاحش طبقاتی به وجود می آورد و مشکلات بسیار دیگری فراهم می کند.

 

وی عنوان کرد: ولنگاری اداری مانند ولنگاری فرهنگی است هجوم به ارزش ها و باورهایی همانند عدالت است که در صورت وجود چنین حقوق هایی معنا پیدا نمی کند، در این صورت مردم به دولت امیدی پیدا نمی کنند در نتیجه ارزشی باقی نمی ماند که جامعه به آن امیدوار باشد./1323/ت302/ج

ارسال نظرات