۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۴۳۶۹۱۶

وداع مردم سارایوو با شهدای سربرنیتسا

صدها نفر از مسلمانان در پایتخت بوسنی به 127 قربانی نسل‌کشی مسلمانان سال 1995 در شهر سربرنیتسا که پیکرهای آنان به‌تازگی از گورهای دسته‌جمعی پیدا شده است، ادای احترام و وداع کردند.
بازدید رییس جمهور بوسنی و هرزگووین از بنای یادبود قربانیان کازانی

به گزارش خبرگزاری رسا، مردم مسلمان سارایوو با شهدای کشف شده از جنایت صرب‌ها در سربرنیتسا در مقابل کاخ ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین وداع کردند.

 

به نقل از ايكنا، پیکرهای قربانیان سربرنیتسا فردا، 21 تیر، همزمان با بیست‌ویکمین سالگرد نسل‌کشی مسلمانان در سربرنیتسا در محل یادبود کشته‌شدگان به خاک سپرده خواهد شد.

 

در حال حاضر 6300 نفر در محل یادبود سربرنتیسا و 230 گورستان دیگر به خاک سپرده شده‌اند.

 

منور بگیلویچ، زن مسلمان بوسنیایی می‌گوید: امسال از همیشه غم‌انگیز تر است. من همسرم، برادرم، برادر همسرم و عمویم را که همگی در سربرنیتسا کشته شدند، به خاک سپردم.

 

در تیرماه سال 1995، جوخه‌های مرگ صربستان بیش از 8 هزار مرد و پسر بوسنیایی را ظرف چند روز کشتند؛ جنایتی که پس از جنگ جهانی دوم در اروپا بی‌سابقه بوده است.

 

«رادوان کاراجیچ»، رهبر سیاسی وقت صرب‌های بوسنی پس از این جنایت به جرم ارتکاب جنایت جنگی در سربرنیستا و نسل‌کشی مسلمانان به 40 سال حبس محکوم شد.

 

پرونده «راتکو ملادیچ»، فرمانده نظامی صرب‌های بوسنی نیز همچنان از سوی دادگاه لاهه به جرم جنایت جنگی و نسل‌کشی در حال پیگیری است.

 

گفتنی است، در مراسم وداع که ساعت ۱۲ روز شنبه، ۱۹ تیر برگزار شد، سفیر و رایزن فرهنگی ایران نیز حضور داشتند./847/ب102/د

ارسال نظرات