۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۴۳۷۰۱۲
مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی:

نباید به توسعه فرهنگی به شکل کاریکاتوری نگاه کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که توسعه فرهنگی زیربنای توسعه اقتصادی، سیاسی، علمی و اجتماعی است، گفت: نباید به توسعه فرهنگی به شکل کاریکاتوری نگاه کرد.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با گرامیداشت 21 تیر روز ملی حجاب و عفاف اظهار داشت: مسأله عفاف و حجاب ریشه در آموزه‌های دینی ملت ایران دارد و این فرهنگ برخواسته از اعتقادات اصیل شیعی مردم همواره مورد توجه بوده است.


وی روز ملی حجاب و عفاف، را نمود غیرت و همت مردم ایران در دفاع از این فرهنگ ایرانی اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در این روز مردم ایران علیه اقدام رژیم رضاخان پهلوی مبنی بر کشف حجاب اعتراض کرده و به خاک و خون کشیده شدند، در این روز تاریخی مردم ایران با دفاع از حجاب به دفاع از ارزش های اسلامی به پا خاستند.


محمدپور با تأکید بر این‌که دشمنان نظام اسلامی برای هجمه به ارزش های پویای اسلام برنامه‌ریزی دراز مدتی داشته است، تصریح کرد: برای مقابله با این هجمه پیش بینی شده دشمنان در خصوص کمرنگ کردن ارزش حجاب در جامعه، بایستی اقدامات فرهنگی در اولویت قرار گیرد، هر چند این امر دارای هزینه و زمان طولانی باشد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توجه به مسائل فرهنگی گفت: آثاری که از اقدامات فرهنگی انتظار داریم؛ دیربازده اما ماندگار و تاثیرگذار است. فرهنگسازی وابسته به اقدامات دراز مدت و هوشمندانه است و نباید انتظار نتیجه‌گرایی در کوتاه مدت در چنین عرصه‌ای را داشت.


وی با تأکید بر این‌که باید با تلاش و اتخاذ برنامه‌ها و تمهیدات هوشمندانه به حصول نتایج در درازمدت اندیشید، افزود: حرکت مسؤولان فرهنگی در این مقطع زمانی بسیار حائز اهمیت است، چراکه قطعا نسل‌های آینده در خصوص شیوه و آثار فعالیت‌های فرهنگی ما قضاوت خواهند کرد.


محمدپور گسترش گفتمان فرهنگی و هنری در جامعه را مورد تأکید قرار داد و با بیان این‌که تمامی اقدامات در محور توسعه، بایستی بر مبنای مسائل فرهنگی شکل‌ گیرد، خاطرنشان کرد: نباید به توسعه فرهنگی به شکل کاریکاتوری نگریست، لازم است تا به‌ تمامی ابعاد فرهنگی به شکل متوازن نگاه کرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که توسعه فرهنگی زیربنای توسعه اقتصادی، سیاسی، علمی و اجتماعی است، افزود: کوچک‌ترین کم‌توجهی به بخشی از فرهنگ موجب بروز آسیب در تمام ابعاد این حوزه حساس می شود، به عبارتی اگر جزئی‌نگر باشیم به کلیت فرهنگ آسیب خواهد رسید.


وی با تأکید بر اینکه سیاست دولت و وزارت ارشاد واگذاری فعالیت‌های فرهنگی به بخش‌های خصوصی است، خاطرنشان کرد: مردم، گروه‌ها و تشکل‌های مردمی هر اندازه در جشنواره‌های فرهنگی هنری فعالیت داشته باشند ارزش و منزلت این جشنواره‌ها افزایش خواهد یافت./935/303/ب3

 

ارسال نظرات