۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۴۳۷۱۱۰
مشاور خانواده:

علت اصلی اختلافات زناشویی نداشتن آگاهی و مهارت همسرداری است

حجت الاسلام برمایی با اشاره به اینکه علت اصلی اختلافات زوجین در سال های اولیه زندگی نداشتن آگاهی است، گفت: باید سواد ارتباط و برخورد زوجین را ارتقا داد و این امر با مشاوره و کسب مهارت همسرداری قابل حل است.
حجت الاسلام محمد برمایی برمایی برمایی برمایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد برمایی مشاور تربیتی و استاد دانشگاه یکشنبه شب با حضور در کارگاه تکنیک های ارتباط کلامی بین زوجین که به مناسبت هفته عفاف و حجاب در سالن هایش های اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه برگزار شد، ابراز داشت: 40 درصد آمار طلاق در یک سال اول زندگی مشترک صورت می گیرد و این نشانه خوبی نیست.

 

مشاور خانواده اظهار داشت: علت اول اختلافات در سال های اولیه زندگی نداشتن آگاهی و سواد موثق است، یک زن و شوهر سالم اختلاف نظر دارند و ممکن است دو نفر در مسأله ای به توافق نرسند.

 

وی ادامه داد: باید سواد ارتباط و برخورد زوجین را ارتقا داد و این امر با مشاوره و کسب مهارت قابل حل است، رسم زندگی کردن و همسر داری باید آموزش داده شود.

 

حجت الاسلام برمایی خاطرنشان کرد: مهارت های غیر کلامی در زندگی مشترک از اهمیت بالاتری برخوردار است، انسان ها هر چقدر از نظر تدین و خرد رشد یافته تر باشند رفتارهای درست تر و سازگاری بیشتری از خود نشان می دهند.

 

استاد دانشگاه یادآور شد: سال های اول زندگی مشترک سال های شناختی است و نمی توان طرف مقابل را قضاوت کرد، متأسفانه 40 درصد زوجین در سال اول جدا می شوند و این کار بسیار غیر معقول است زیرا در سال های نخستین زندگی شناخت دو طرف از هم کامل نشده است.

 

مشاور خانواده افزود: ازدواج حقیقی به معنای هر روز عاشق همسر خود شدن است و این سخت ترین کار یک زوج است، عاشق بودن فقط مربوط به سطح پایین دوست داشتن نیست بلکه منظور درجه ای از علاقه است که دلتنگی برای دو طرف به دنبال داشته باشد.

 

وی عنوان داشت: عاشق همسر خود شدن یعنی تعهد، هر روز عاشق شدن یعنی هیجان و خود عاشق شدن یعنی صمیمیت در زندگی مشترک.

 

حجت الاسلام برمایی گفت: هیجانات، تعهد و صمیمیت سه عامل مؤثر و اثرگذار در زندگی مشترک هستند، بررسی این سه عامل نشان دهنده وضعیت زندگی انسان است و در این میان صمیمت از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

استاد دانشگاه تأکید کرد: هیجانات رشد سریع و افت سریعی نیز دارد، تعهد رشد تدریجی و افت تدریجی دارد اما صمیمیت رشد تدریجی داشته اما افت ندارد و تنها موردی که زوجین را از طلاق نجات می دهد همین صمیمیت است.

 

مشاور خانواده مطرح کرد: بانوان در طول زندگی به توجه همسر نیاز دارند و مردان به تأیید شدن از سوی همسر نیاز دارند، توجه زوجین به نیازهای یکدیگر موجب تداوم زندگی و افزایش صمیمیت می شود.

 

در پایان لازم به ذکر است این کارگاه با حضور زوجین بسیجی، طلاب و فعالان فرهنگی استان کرمانشاه برگزار شد./202/857/ب1

ارسال نظرات