۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۴۳۷۱۱۲
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی:

توسعه راه‌های دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ تسریع یابد

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان اینکه در حال حاضر مهم‌ترین نیاز توسعه راه‌های ورودی حرم شاهچراغ(ع) است، گفت: توسعه راه‌های دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) تسریع یابد.
آیت الله سید علی اصغر دستغیب

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله علی‌اصغر دستغیب ظهر امروز در شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور که در حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر مهم‌ترین نیاز توسعه راه‌های ورودی حرم شاهچراغ(ع) است و انتظار این است که با حمایت مسؤولان استان به ویژه استاندار فارس راه‌های دسترسی به حرم مطهر گشایش یابد.

 

وی با بیان اینکه این حرم کانون توجه مردم است، گفت: امید است با توسعه حرم احمدی و محمدی(ع) صحن‌های بزرگی با الگوگیری از حرم رضوی ساخته شود.

 

آیت الله دستغیب با بیان اینکه توسعه حرم‌های مطهر و استفاده از ظرفیت آنها رهاورد جمهوری اسلامی ایران است، افزود: تشکیل شورای دهه کرامت برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها یکی از مصادیق رهاوردهای جمهوری اسلامی ایران است.

 

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی خاطرنشان کرد: با معرفی سیره امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) اوج کرامت انسانی به مردم شناسانده  و راه برای رسیدن به این کرامت برای همه مردم فراهم می‌شود.

 

حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون تبلیغات اسلامی آستان احمدی و محمدی (ع) در این نشست گفت: برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، نصب القاب حضرت شاهچراغ(ع) در فضای حرم مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س)، نام‌گذاری بخش‌هایی از دو حرم مطهر به نام حضرت شاهچراغ(ع) از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند در معرفی حرم مطهر شاهچراغ(ع) موثر باشد.

 

وی گفت: برپایی نمایشگاه عکس از حرم مطهر شاهچراغ(ع)، تولید محصولات فرهنگی و هنری، پژوهش‌های علمی و چاپ به زبان‌های مختلف،  برگزاری تورهای زیارتی از سراسر کشور در معرفی شخصیت حضرت شاهچراغ(ع) موثر است.

 

حجت الاسلام سلامی با انتقاد از کمرنگ بودن دهه کرامت در میان نوجوانان افزود: اختصاص یک درس از کتب درسی به دهه کرامت در جهت شناسایی بیشتر امام زادگان در کشور  می‌تواند موثر باشد.

 

معاون تبلیغات آستان مقدس احمدی و محمدی با اشاره به ساخت سریال فاخر احمدبن‌موسی(ع) در شیراز خاطرنشان کرد: اعضای شورای دهه کرامت کشور می‌توانند با مشارکت در تامین هزینه‌های این سریال ساخت آن را سرعت بخشند.

 

وی با تاکید بر اینکه باید فضای شهری با المان‌های ویژه دهه کرامت آماده این ایام شود، تصریح کرد: در جشنواره ملی شاهچراغ(ع) تولیدات فاخری آماده شده که در اختیار شهرداری‌های کشور قرار می‌گیرد تا براساس آنها المان‌های شهری تهیه و نصب کنند./101/919/ب1

ارسال نظرات