۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۴۳۷۱۲۹
تولیت آستان قدس رضوی:

حجاب و عفاف از اصولی ترین موضوعات جامعه اسلامی است

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که موضوع خانواده و حجاب و عفاف یکی از اصولی ترین موضوعات جامعه اسلامی است، گفت: اگر موضوع عفاف و حجاب به طور جدی مورد توجه همه مردم از جمله مجریان صدا و سیما، هنرمندان و برنامه سازان قرار گیرد، می توان امیدوار بود که بحث حیا نیز در جامعه فراگیر شود.
مروز مسأله حجاب، محمل جنگ اراده ها در جهان است

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار فعالان حوزه حجاب و عفاف استان خراسان رضوی با بیان این که حجاب، حدود الهی و حقوق خداوند متعال محسوب می شود و یک حق شخصی و خصوصی نیست، گفت: در طول تاریخ همواره مستکبران در پی شکستن حدود الهی بوده اند و امروز نیز در کشورهایی که خود را مهد آزادی می دانند، مسأله حجاب تبدیل به مسأله ای مهم و امنیتی می شود و این بیانگر آن است که هدف آنها، نه بحث روسری و حجاب، بلکه شکستن حدود الهی و از بین بردن حریم ها است.

 

وی تصریح کرد: در مقابل، دیدگاه نظام اسلامی در مورد حجاب، پایداری، ایستادگی و مقاومت برای حفظ آن در برابر نظام استکباری است و این مسأله منجر به جنگ اراده ها شده است که از واقعه مسجد گوهرشاد شروع شد و تا امروز در دنیا جاری است و هرازگاهی در چهره یک بانوی محجبه در نقاط مختلف دنیا جلوه می کند. نمونه آن هم کشته شدن بانوی محجبه در دادگاه آلمان بود که به عنوان یک ننگ در تاریخ اروپا به ثبت رسید.

 

تلاش رسانه ای غرب

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز امپراتوری رسانه ای غرب علاوه بر ایران، با تحمیل بی رحمانه فرهنگ غربی بر ملت هایی نظیر افغانستان، پاکستان، هندوستان و دیگر کشورها که در آداب اجتماعی خود دارای نوعی حیا و عفت هستند، تلاش می کند این حریم را بشکند تا بتواند اهداف خود را در آن کشورها گسترش بدهد.

 

وی افزود: آنچه تاکنون در حوزه حجاب و عفاف در استان انجام شده، ارزشمند و ستودنی است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب، فاصله دارد. امیدواریم مجموع اقداماتی که در حوزه حجاب و عفاف در مشهدالرضا صورت می گیرد، به عنوان الگو و نمونه در کشور مطرح و مدنظر قرار گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به حضور مضجع منور رضوی در مشهد مقدس، ابراز داشت: حریم رضوی فقط شامل حرم مطهر نمی شود و لازم است تمام شهر مشهد به عنوان حریم رضوی محسوب و مجموعه های مربوطه اقتضائات لازم را در این زمینه فراهم آورند.

 

ضرورت تلاش همگانی برای حفظ حیا

وی با بیان این که موضوع خانواده و حجاب و عفاف یکی از اصولی ترین موضوعات جامعه اسلامی است، گفت: اگر موضوع عفاف و حجاب به طور جدی مورد توجه همه مردم از جمله مجریان صدا و سیما، هنرمندان، برنامه سازان و... قرار گیرد، می توان امیدوار بود که بحث حیا نیز در جامعه فراگیر شود.

 

تولیت آستان قدس رضوی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عفاف و حجاب واقعه مسجد گوهرشاد، بیان کرد: اگر آن روز زنان و مردان ما با نثار خون خود بر حفظ حجاب تأکید کردند، منظور همان عفت الهی است که باید در راستای حفظ آن تلاش کنیم.

 

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات خراسان رضوی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مدیران فرهنگی و اجرایی استان به بیان دیدگاه های خود و گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در زمینه عفاف و حجاب پرداختند./1308/101/ب2

ارسال نظرات