۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۴۳۷۱۴۴
نیلچی زاده:

حجاب ضامن امنیت و سلامت روحی افراد جامعه است

نیلچی زاده با بیان این که دستورات اسلام ضامن سعادت بشر است، گفت: یکی از دستوراتی که در دین ما به طور دقیق بیان شده و عمل به آن واجب و ضامن امنیت و سلامت روحی شخص و ‏جامعه است، احکام حجاب و عفاف است.‏
نیلچی زاده

فروغ نیلچی زاده، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با حجاب و عفاف از دیدگاه اسلام، گفت: اسلام آئین مطهری است که ادعای بزرگی دارد و آن ارائه تنها راه خوشبختی و سعادت بشر است.

 

وی ادامه داد: اسلام سبک و روش ویژه ای برای خوشبختی اعلام کرده است، هر چه ضرافت ها و نکات دقیق این راه بیشتر بیان شود احتمال خطای ما پایین و موفقیت ما بالا می رود، طبق آیه شریفه " قد افلح المومنون" قطعا انسان های مومن در دنیا و آخرت خوشبخت هستند.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: برای رسیدن به خوشبختی فقط نباید به کلیات اکتفا کرد بلکه باید به جزئیات هم دقت کنیم، اگر احکامی که اهل بیت(ع) ما که قرآن ناطق بودند بیان کردند را نادیده بگیریم به سعادت نمی رسیم، احکام چیزی جز سبک زندگی خدامدارانه نیست، یعنی تمام امور زندگی خود را آنطور که خدا دوست دارد پیش ببریم.

 

نیلچی زاده بیان داشت: یکی از احکامی که در دین ما به طور دقیق بیان شده است و عمل به آن واجب و ضامن امنیت و سلامت روحی شخص و جامعه است احکام حجاب و عفاف و پوشش است، خداوند زن ومرد را متفاوت آفریده است و در وجود زن جذابیت و لطافت خاصی قرار داده است که باید از آن محافظت شود.

 

وی درباره نوع پوشش مناسب برای خانم ها و آقایان اظهار داشت: لباس نباید جنسیت دختر و پسر را از طریق حجم جنسی نشان دهد و آنقدر تنگ باشد که در نگاه اول جنسیت شخص به چشم بیاید، چنین پوششی هم خود فرد و هم دیگران که نگاه آلوده دارند را دچار مشکل می کند، کما اینکه در دستورات اسلامی ما لباس تنگ مکروه است.

 

کارشناس مسائل خانواده ابراز داشت: گاهی لباس ها پوشاننده نیستند و حریم حیا را حفظ نمی کنند، در بسیاری از موارد از نگاه مخاطب بی خبر هستیم و با بی اطلاعی و عدم رعایت حریم حجاب زمینه فساد و انحراف را در دیگران ایجاد می کنیم، انسان مسلمان تسلیم خدا است و باید طبق دستورات خدا عمل کند.

 

نیلچی زاده درباره دلیل استفاده از رنگ مشکی در حجاب، گفت: رنگ اول اسلام در حریم خصوصی رنگ سفید است، اما رنگ حضور اجتماعی در درجه اول رنگ مشکی است، رنگ مشکی رنگ اقتدار، تقدس و دانایی است، رنگ مشکی رنگ نه گفتن به غریزه جنسی و شهوت است و جاذبه های جنسی را به حداقل می رساند و نماد نجابت و شرافت است./869/302/ب2

 

 

 

ارسال نظرات