۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۴۳۷۱۴۶
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد کرمان:

ارتجاع روشنفکری، مجری طرح دشمن است

حجت الاسلام موسوی گفت: مهم‌‌ترین ابزار در عملیات روانی دشمن ارتجاع روشنفکری است که قرآن کریم را به عنوان کتاب هدایت و درمان همه دردهای بشری باور ندارد و متأسفانه باورها، رفتارها و تمایلات برخی از مردم و شماری از نسل جوان، متأثر از ساخته های فرهنگی این گروه است.
حجت الاسلام والمسلمین سید رضا موسوی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد کرمان و مدرس کشوری جنگ نرم

حجت الاسلام سید رضا موسوی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با ارتجاع روشنفکری به عنوان مجری طرح دشمن، گفت: مهم‌ترین ابزار در عملیات روانی دشمن ارتجاع روشنفکری است که قرآن کریم را به عنوان کتاب هدایت و درمان همه­ دردهای بشری باور ندارد و متأسفانه باورها، رفتارها و تمایلات برخی از مردم و شماری از نسل جوان، متأثر از ساخته­ های فرهنگی این گروه است.

 

وی بیان داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری تحصيل حدود 2 ميليون دانشجو از 3 ميليون و نيم دانشجوی كشور در رشته­ های علوم انسانی، مسأله­ نگران كننده­ ای است چراکه توانايی مراكز علمی و دانشگاه­ ها در زمينه­ كار بومی و تحقيقات اسلامی در علوم انسانی و همچنين تعداد اساتيد مبرّز و معتقد به جهان بينی اسلامی در حد اين تعداد دانشجو نيست.

 

حجت الاسلام موسوی افزود: بسياری از علوم انسانی مبتنی بر فلسفه­ هايی است كه مبانی آنها ماديگری و بی اعتقادی به تعاليم الهی و اسلامی است و آموزش اين علوم سبب بی اعتقادی به تعاليم الهی و اسلامی می شود و آموزش اين علوم انسانی در دانشگاه­ ها، منجر به ترويج شكاكيت و ترديد در مبانی دينی و اعتقادی خواهد شد.

 

 وی خاطر نشان کرد: تدریس و تربیت علوم انسانی بسیار اهمیت دارد و نباید اینگونه باشد که علوم انسانی به شیوه­ غربی در دانشگاه­ های کشور تدریس شود و فردی که دکترای علوم انسانی را اخذ می کند، از حقایق و معارف اسلامی و الهی بی خبر باشد.

 

این مدرس کشوری جنگ نرم عنوان داشت: اگر علوم انسانی را ترجمه کنیم و گفته ها و نوشته های غربی­ ها را عیناً به جوانان خودمان تعلیم دهیم در واقع شکاکیت و تردید و بی اعتقادی به مبانی الهی و اسلامی و ارزش‌­های خودمان را در قالب­ های درسی به جوانان منتقل کردیم.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره «ارتجاع روشنفکری» گفت: پس از جنگ تحمیلی، تلاش ­های جدّی شروع شده برای اينکه روشنفکری ايران به همان حالت بيمارگونه قبل از انقلاب برگردانده شود چرا که با برگشت به عقب؛ قهر کردن با مذهب، قهر کردن با بنيان­ های بومی، رو کردن به غرب، دلبستگی و وابستگی بی‏ قيد و شرط به غرب، پذيرفتن هر چه از غرب چه اروپا و چه امريکا می‏ آيد، بزرگ شمردن هر آنچه که متعلّق به بيگانه است و حقير شمردن هر آنچه که مربوط به خودی است؛ محقق می شود؛ که در باطن به معنای تحقير ملت ايران و تحقير بنيان­ هايش است.

 

وی ادامه داد: همانگونه که رهبری اشاره فرمودند؛اينها کسانی هستند که به خدا ایمان نیاورده و هرگز نه به اسلام و نه به ايران باور واقعی نداشتند از این رو می بینیم همین افراد در دوران جريانات روشنفکری الهی، اسلامی، مذهبی، حقيقی و ايرانی به گوشه‏ ای رفتند و يا به خارج از کشور سفر کردند و معبود، قبله و معشوق خودشان را آنجا يافتند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد کرمان ابراز داشت: برای این افراد سنت ها، تاريخ و فرهنگ اين ملت اهميتی نداشت؛ طبعاً آينده ­اين ملت هم برایشان اهميتی ندارد چراکه اينها به فکر مردم نيستند بلکه به فکر خودشانند پس نبايد اجازه دهیم چنین افرادی که سال­های متمادی با ابزارهای روشنفکری و فرهنگی وارد شده و هيچ خدمتی به اين مردم نکردند؛ مجدداً به اين کشور بيايند و سايه فکر و فرهنگ خودشان را حاکم کنند.

 

وی اشاره کرد: درهر صورت ارتجاع روشنفکری به معنی بازگشت به دوران بيماری روشنفکری است و در واقع برگشتن به دوران بی‏غمی و بی‏ اعتنايی روشنفکران است بنابراین هر کس امروز اين پرچم را بلند کند مرتجع است هرچند نامش به ظاهر روشنفکر، شاعر،  نويسنده، محقّق و منتقد باشد./9703/302/ب3

 

ارسال نظرات