۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۴۳۷۱۵۵
آیت الله مجتهد شبستری:

ترویج حجاب و عفاف در جامعه اسلامی وظیفه ای همگانی است

امام جمعه تبریز با بیان این که ترویج حجاب و عفاف وظیفه ای همگانی در جامعه اسلامی است، گفت: بدحجابی منشأ فساد است و برای برطرف شدن مفاسد اخلاقی و نگرانی رهبر، از مسؤولان انتظار داریم به رفع مفاسد اخلاقی و مسائل فرهنگی توجه بیشتری داشته باشند.
آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ تجمع مدافعان حریم خانواده،  با اشاره به تلاش‌های پهلوی برای ترویج بی‌حجابی در جامعه اظهار داشت: کشف حجاب و رسمیت یافتن این امر سبب شد تا اجتماعی در مسجد گوهرشاد شکل بگیرد.

 

وی کشتار مردم در مسجد گوهرشاد را لکه ننگی بر پیشانی حکومت پهلوی دانست و ابراز داشت: کشف حجاب در رأس برنامه‌های اسلام‌ستیزی رضاخان و آتاتورک بود، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آثار شرک و معصیت در جامعه از میان رفت و قمارخانه‌ها و مشروب‌فروشی‌ها برچیده شدند و زنان از فرهنگ اسلامی تبعیت کردند.

 

امام‌جمعه تبریز با اشاره به تهاجم سنگین فرهنگی غرب و تداوم نبرد نرم دشمن در تخریب اعتقادات دینی ملت بزرگ ایران، ابراز داشت: دشمن غربی و استکباری برای اشاعه فرهنگ غربی و فساد و ابتذال در جامعه، از ابزارهای مختلف و شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای بهره می‌گیرد و به دنبال ترویج ابتذال در کشور است.

 

وی تغییر پوشش در جامعه اسلامی را تأسف‌بار دانست و تصریح کرد: پوشش‌های نامتعارف مانند مانتوهای تنگ که نمایان کننده برجستگی‌های بدن زن است، شرم‌آور است، کسانی که به تبعیت از فرهنگ غربی روی آورده‌اند آیا از آیات سوره نور و احزاب بی‌اطلاع هستند؟

 

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر رعایت حجاب در ادارات و مراکز دولتی، خاطرنشان کرد: مسؤولان ادارات با تشویق به امر حجاب و هشدار به بدحجابی باید در این مسیر به وظایف خود عمل کنند، توبیخ بدحجابی در ادارات و تشویق افراد محجبه سبب خواهد شد در التزام به امر حجاب موفق عمل کرد.

 

وی چادر را حجاب برتر زنان دانست و با تأکید بر جدی گرفتن امر به حجاب و عفاف، خاطرنشان کرد: زنان محجبه در اماکن عمومی، دانشگاه‌ها امر به حجاب کنند و مردان زنان و خانواده خود را به حجاب توصیه و امر کنند، ترویج حجاب و عفاف یک وظیفه همگانی در جامعه اسلامی است.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با هشدار به تحقق نوعی ولنگاری در امر حجاب در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: برای اعتلای اسلام و ترویج حجاب هزاران شهید تقدیم راه دیانت شده است، تبریز بعد از قم مرکز دیانت است و نباید متأثر از ماهواره‌ها و بیگانگان قرار بگیرد؛ تبریز را حفظ کنید و اجازه ندهید بدحجابی و ولنگاری به این شهر سرایت کند.

 

وی با اشاره به دغدغه‌های رهبر انقلاب در توجه به مسائل فرهنگی، ابراز داشت: رهبر انقلاب مشکلات فرهنگی و حرکت فرهنگ کشور به‌ سوی ابتذال را سبب ربوده شدن خواب شب از خود می‌داند، مسؤولان کشور در کنار توجه به امر اقتصاد، متوجه امر فرهنگی و مسائل اجتماعی باشند.

 

وی افزود: بدحجابی منشأ فساد است و برای برطرف شدن مفاسد اخلاقی و نگرانی رهبر، از مسؤولان انتظار داریم به رفع مفاسد اخلاقی و مسائل فرهنگی توجه بیشتری داشته باشند، البته تذکر لسانی برای همه وظیفه است و نیروی انتظامی نیز وظیفه دارد طبق قانون برخورد کند، اگر تذکر این تجمع مؤثر واقع نشد باید قاطعانه با مفسدان برخورد کنند.

 

امام‌جمعه تبریز با تشکر از حضور پرشور مردم در تجمع مدافعان حریم خانواده، گفت: مردم تبریز امروز با این اجتماع باشکوه هشداری به آنان که حجاب را مورد توجه قرار نمی‌دهند و خود را در معرض تماشا و استفاده اجنبی قرار می‌دهند، دادند، این اجتماع هشداری برای آنان است که ولنگاری می‌کنند./854/302/ب2

ارسال نظرات