۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۳۷۱۵۷
استاد حوزه علمیه:

رسانه نقش مهمی در فرهنگ سازی حجاب دارد

استاد حوزه علمیه سیرجان با توجه به این که رسانه نقش اساسی در فرهنگ حجاب دارد، گفت: رسانه ها با پخش فیلم های مناسبِ جمهوری اسلامی سعی کنند، فرهنگ واقعی اسلام را به مردم یاد دهند و فساد را از رسانه ها دور کنند.
عفاف و حجاب حجاب و عفاف

حجت الاسلام محمد علی مظفری استاد حوزه علمیه سیرجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه با روز عفاف و حجاب، گفت: کسی که در زندگی دنیوی خود منکر حجاب شود، کافر محسوب می شود.

 

وی افزود: همان طور که برای انسان ها نماز و روزه واجب شده، حجاب هم به عنوان یک امر شرعی واجب شده که بانوان باید حجاب را در پوشش خود در حد کامل انجام دهند.

 

حجت الاسلام مظفری با اشاره به این که اگر شخصی در کشور ایران گفت من حجاب را قبول ندارم، مرتد است، اظهار داشت: امر به حجاب در سوره نور از سوی خداوند برای انسان ها واجب شده که خداوند خطاب به پیامبر می فرماید به مردان  زنان بگو که چشمان خود را بر روی نامحرم ببندند.

 

وی ابراز داشت: در زندگی افزون بر این که زنان باید حجاب خود را داشته باشند، مرد ها هم باید حجاب و عفاف خود را با پوشش لباس و کنترل نگاه، حفظ کنند و در زندگی چشم خود را آزاد نگذارند که به همه جا نگاه کند.

 

استاد حوزه علمیه سیرجان با بیان این که حجاب باطنی بر روح و روان انسان ها تأثیر دارد، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات مردم در زندگی های خود این است که تفکر خوبی نسبت به دین ندارند و بعضی از مردم به ظاهر دین فقط توجه می کنند.

 

وی بیان داشت: در زمان شاه وقتی که که از سوی دولت کشف حجاب اعلام شد، مردم برعکس صحبت های شاه عمل می کردند ولی در زمان حاضر برخی از خانم های ایرانی با بد حجابی خود، آبروی کشور مسلمان را برده اند.

 

حجت الاسلام مظفری با اشاره به این که کشور ایران در بین کشور های مسلمان، به عنوان الگو شناخته می شود، ابراز داشت: خانم ها بدانند تمام کشور های مسلمان، ایران را به عنوان یک کشور دور از فساد می شناسند و این زمانی شکل می گیرد که مردم حجاب و عفاف را در زندگی های خود جاری کنند.

 

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که عقیده و تفکر مردم باید نسبت به حجاب درست شود، یادآور شد: مصون بودن از خطرات یکی از فواید حجاب بوده که اگر دختران ما حجاب را رعایت کنند و زیبایی های خود را به هرکسی نشان ندهند دیگر مورد حمله دشمنان نیستند.

 

وی ابراز داشت: زن زمانی بوی گل خود را حفظ می کند که در پوست و پوشش خود باشد و زمانی که از این پوسته، بیرون آمد دیگر باد این بو را به مشام همه می رساند.

 

استاد حوزه علمیه سیرجان با توجه به این که رسانه نقش اساسی در فرهنگ حجاب دارد، اظهار داشت: رسانه ها با پخش فیلم های مناسب جمهوری اسلامی سعی کنند، فرهنگ واقعی اسلام را به مردم یاد دهند و فساد را از رسانه ها دور کنند.

 

وی در پایان گفت: حجاب تا زمان حاضر حفظ شده است و از تمام بانوان می خواهیم که با پوشش مناسب در جامعه حضور پیدا کنند./302/9707/ب1

ارسال نظرات