۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۴۳۷۱۶۴
آیت الله مظاهری پیشنهاد داد؛

تشکیل وزارتخانه‌ای برای احیای امر به معروف و نهی از منکر

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: قرآن به طور جدی از ما می خواهد دستگاه خاصی در کشور عهده دار اجرای امر به معروف و نهی از منکر باشد، این یک اشکال بزرگ در جمهوری اسلامی ایران است که وزارتخانه ای برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ندارد.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در سلسله جلسات تفسیر قرآن که هر روز صبح در مسجد امیرالمؤمنین(ع) جی برگزار می شود، گفت: چیزی که باید بدانیم این است که شیعه واقعی همان طور که وظیفه دارد حج برود، نماز بخواند، روزه بگیرد، موظف است امر به معروف و نهی از منکر را نیز به جا آورد، آن ملتی که افراد آن امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنند، نمی تواند در زمره انسان های خیر البریه قرار گیرند.

 

وی در تفسیر آیات سوره عصر افزود: آیات اول و دوم سوره عصر که می فرماید «وَالْعَصْرِ، إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ»، زندگی افراد عادی و آیه سوم که می فرماید «إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ» زندگی یک مؤمن واقعی را ترسیم می کند.

 

حضرت آیت الله مظاهری با توجه به آیه سوم سوره عصر، اذعان کرد: ایمان کامل یعنی انسان افزون بر قبول اعتقادات شیعه به وظایف مذهب تشیع عمل کند و همچنین آمر به معارف و ناهی از منکرات دین باشد.

 

رئیس حوزه علمیه اصفهان توضیح داد: همراهی ایمان و عمل صالح در آیات قرآن بسیار مشاهده می شود و امر به معروف و نهی از منکر نیز در ضمن این آیات وجود دارد ولی چیزی که سوره عصر را منحصر به فرد کرده، اشاره مستقیم آیه سوم این سوره به مسأله مهم امر به معروف و نهی از منکر در کنار ایمان و عمل صالح است.

 

حضرت آیت الله مظاهری در تبیین مراتب امر به معروف و نهی از منکر تشریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر مراتبی دارد، یعنی عموم مردم وظیفه دارند با تذکر دادن، یکدیگر را به دین هدایت کنند و برخورد با متخلفان تنها در حیطه وظایف دولت است.

 

این مرجع تقلید با انتقاد از نبودِ یک وزارتخانه اختصاصی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در کشور جمهوری اسلامی ایران، افزود: قرآن در آیه صد و چهارم سوره آل عمران که می فرماید «وَلْتَكُن مِّنكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ ۚ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُون» به طور جدی از ما می خواهد دستگاه خاصی در کشور عهده دار اجرای امر به معروف و نهی از منکر باشد، این یک اشکال بزرگ در جمهوری اسلامی ایران است که وزارت خانه ای برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ندارد، البته این را هم بگویم خودِ مردم هم از دادن تذکر به یکدیگر طفره می روند.

 

وی ابراز کرد: این سعودی های احمق یک دستگاه خاص جهت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه راه اندازی کرده اند، اعضای این دستگاه نمی گذارند کسی به مقدستشان توهین کند، مثلاً اگر ببینند کسی برای نماز خواندن از مُهر استفاده می کند، با آن به طور جدی برخورد می کنند.

 

حضرت آیت الله مظاهری به بدترین منکرات اشاره کرد و گفت: بدترین منکرات بدحجابی زنان و مردان است، بارها دشمنان اقرار کرده اند که نتوانستیم راه نفوذی در جمهوری اسلامی ایران پیدا کنیم، ولی با ترویج بدحجابی در بین ملت ایران، در حال تسلط پیدا کردن بر نفوس مردم هستیم.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: طبق آمارهای داده شده، متأسفانه جمهوری اسلامی ایران رتبه اول بدحجابی را در بین کشورهای دنیا دارد.

 

وی در پایان افزود: سعی کنید امروز با حضور در راهپیمایی بزرگی که در حمایت از حریم خانواده شکل گرفته، خود را در زمره آمران به معروف و ناهیان از منکر ثبت کنید./201/867/ب1

ارسال نظرات