۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۴۳۷۱۸۸
باهنر در نشست خبری:

اطلاعی از حضور احمدی نژاد در انتخابات ندارم/ حمایت از روحانی بستگی به عملکردش دارد

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری از حضور احمدی نژاد در عرصه انتخابات ابراز بی اطلاعی کرد و حمایت از روحانی را وابسته به عملکردش دانست.
باهنر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا باهنر، رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری صبح امروز دوشنبه 21 در نشستی خبری با اصحاب رسانه در خبرآنلاین، گفت: تلاش‌های تروریستی که در منطقه به صورت جنگ نیابتی شکل گرفته است بیش از پیش چهره حکومت‌هایی را آشکار کرد که سالها نقاب تزویر حمایت از مسلمانان را داشتند.

امروز چهره حکومت‌های مزور منطقه نمایان شده است


وی افزود: برخی از حکومت‌های منطقه‌ای امروز علنا با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند و دست آنها به خون زنان و کودکان بی‌گناه آغشته است.

باهنر با اشاره مرحوم علی دادمان، گفت: باید یادی هم از مرحوم دادمان کنیم، ضمن اینکه موضوعاتی در خصوص ترور بیولوژیک وی مطرح است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

خاطیان حقوق‌های نجومی باید مجازات شوند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه این نشست و دربخش پرسش و پاسخ، با پرداختن به موضوع حقوق‌های نجومی، بیان داشت: در مسیر کاری هر سازمان و یا نهادی ممکن است ظلم و یا تخطی صورت بگیرد، اما مهم‌ترین مساله در این خصوص این است که چگونه باید با اصل موضوع برخورد شود.

وی گفت: نقش رسانه‌ها در موضوع فیش‌های حقوقی بسیار مهم است، امروز فضای رسانه‌ای نسبت به گذشته کاملا متفاوت شده است و در این فضا باید اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی صورت بگیرد.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری تأکید کرد: در موضع حقوق‌های نجومی برخی از مدیران با اختیاراتی که داشتند برای خود حقوق‌هایی را در نظر گرفته‌اند، اما باید توجه داشت که تعداد این افراد نسبت به کل مدیران بسیار کم است و نباید به مدیران خوب کشور در این میان ظلم شود.

باهنر گفت: در خصوص مقابله با پدیده‌هایی همچون حقوق‌های نجومی قوانینی تا کنون وضع شده است که باید با تلاش شود تا روزنه‌هایی که در این قوانین وجود دارد نیز برطرف شود. مضن اینکه افرادی که به ناحق دریافت داشته‌اند باید پول‌ها را بازگردانند و آنهایی هم که خلاف قانون عمل کرده‌اند باید مجازات شوند.

در بازی برد و باخت، غرب از ایران شکست می‌خورد

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر نگرانی‌های مطرح شده از سوی آقای صالحی در خصوص احتمال توطئه از سوی غرب در قضیه برجام، بیان داشت: فرایند برجام همواره با حواشی روبرو بوده است. ما هرگز به نفر مقابل اعتماد نداشته‌ایم و این موضوع همیشه از سوی ما مطرح شده است. امروز نیز به نظر می‌رسد یک نوع سناریو تدوین شده است تا بر اساس آن برخی از کشورها در مسیر برجام سنگ‌اندازی کنند.

باهنر اضافه کرد: باید همواره هوشیارانه عمل کنیم اما موضوعی که مطرح است این است که اگر طرف مقابل بخواهد کار را به بازی برد و باخت بکشاند، بر اساس قدرت کنونی نظام اسلامی قطعا بازنده ماجرا خواهد شد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در خصوص نتایج انتخابات هیئت رییسه مجلس، بیان داشت: نتیجه‌ای که در انتخابات هیئت رییسه مجلس به دست آمد این موضوع را مشخص کرد که فراکسیون امید در کل کشور اقلیتی را در مجلس تشکیل داده است.

پرداختن به موضوع انتخابات 96 بسیار زود است

وی با تحلیل فضای پیش‌رو در خصوص انتخابات سال 96، ابراز داشت: تجربه نشان داده است که همواره انتخابات‌ها در ایران دو دوره‌ای بوده است، ضمن اینکه در دوره‌های اخیر شخص رییس جمهور رای بیشتری نسبت به دور اول داشته است، بر همین اساس باید دولت روحانی تلاش کند تا در زمان باقی مانده از رکود خارج شود، زیرا اگر رای روحانی که در دور قبل نیز بسیار لب مرز بود کمتر شود، به نوعی شکست برای او محسوب خواهد شد.

باهنر در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری رسا مبنی بر اینکه آیا مجلس دهم را دارای ترکیب و کارامدی مناسب برای روزهای سخت و بحرانی می‌داند؟، گفت: من معتقدم دوره نمایندگی در وضعیت فعلی برای هر فرد هر مقدار که تکرار شود برای مجلس مفیدتر است زیرا این امر منجر به تجربه نمایندگی می‌شود. اصولا نمایندگی شغلی است که فرد تا زمانی که به آن ورود نکرده است نمی‌تواند تحلیلی از آن داشته باشد، برای مثال افرادی هم بودند که با ورود به مجلس پس از مدتی حتی پشیمان شدند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که مجلس همیشه در راس امور است و باید موید و همراه دولت نیز باشد، اما تصور کسی که نماینده می‌شود باید نسبت به جایگاهی در مجلس وجود دارد منطقی باشد.

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: متاسفانه با تغییر مجالس حدود دو سوم از نمایندگان تغییر می‌کنند و این امر مختص به هر دو جناح است و در کل نیز مفید نیست. بنده وظیفه خود می‌دانم که امروز مجلس را کمک کنم و جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز وظیفه خود می‌داند که مجلس را در مسیر رسیدن به مطالبات مردمی یاری کند. ضمن اینکه در فضای کنونی رقابت‌ها باید تبدیل به رفاقت‌ها شود.

باهنر بیان داشت: باید در فضای کنونی تنها کار و تلاش کرد و نباید فضای کشور را انتخاباتی کرد. برای انتخابات ریاست جمهوری نیز باید در پایان سال موضوع مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

وی در  ادامه در خصوص موضوع احتمال حمایت از روحانی در انتخابات آینده، ابراز داشت: شرط حمایت احتمالی از روحانی بستگی به عملکرد وی در آینده نزدیک دارد.

باهنر پیرامون احتمال ورود احمدی نژاد به صحنه انتخابات ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: مساله تایید صلاحیت یک موضوع حاکمیتی است و هیچ حزب و گروهی نمی‌تواند به امید آن برنامه‌ریزی کند.

وی با تاکید بر فضای دو تکه در مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت: بهتر است که در مجلس دو فراکسیون قوی حضور داشته باشند، زیرا وجود فراکسیون سوم که عمدتا نیز محتمل است گاهی می‎‌تواند ایجاد مشکل کند.

باهنر در پایان در خصوص احتمال ورود سعید جلیلی به عرصه انتخابات، بیان داشت: قطعا تمام کسانی که از جناح اصولگرایان مطرح می‌شوند مورد بررسی قرار خواهند گرفت، اما نکته مهم این است که در نهایت از مجموع افراد یک نفر معرفی شود، زیرا تعدد کاندیدا از هر سمتی نشانه شکست آن جناح است./856/پ201/ج

ارسال نظرات