۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۳۷۲۳۵
امام جمعه قیدار:

حجاب نشانه ارزش والای انسانی است

امام جمعه قیدار با اشاره به هراس دنیای استکبار از حجاب بانوان مسلمان گفت: حجاب نشانه ارزش والای انسانی است و نقش اساسی در استحکام خانواده ایفا می کند.
امام جمعه قیدار

حجت الاسلام سید علی طالبی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قیدار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به سالروز کشف حجاب در ایران از سوی رضا شاه پهلوی، اظهار داشت: يکي از پليدترين توطئه هاي دشمنان اسلام در تاريخ معاصر، توطئه کشف حجاب است.

 

وی در ادامه با اشاره به اجرای تز اسلام زدائی در جامعه دوران پهلوی، افزود: رضاخان درصدد اجراي تز اسلام زدائي و جايگزيني ارزش هاي ليبراليستي در جامعه بود که از مهم ترين جلوه هاي اين طرح پديده کشف حجاب است که به صورت قانون و دستوری وارد عمل شد اما با مخالفت هاي مردمي به رهبري روحانيت مواجه شد؛ و در این زمینه مي توان به سرکوب قيام مسجد گوهرشاد و کشتار مردم مظلوم اشاره کرد.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به حجاب زدائی در جامعه امروز با شیوه های نوین، تصریح کرد: اين توطئه ها امروز با شيوه هاي ديگري که نامش جنگ نرم است، هر روز قرباني گرفته و ماهواره ها و برخي سايت ها و شبکه هاي اجتماعي، حيا و کرامت و شخصيت زن را لگدمال مي کنند.

 

حجت الاسلام طالبی در ادامه با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه بی حجابی در جامعه، ابراز داشت: به فرموده مقام معظم رهبري بي حجابي فاضلاب مدرنيته بوده و بي حجابي مقدمه بي عفتي و بي بندوباري در جامعه است و این يعني زن مايه التذاذ مرد مي شود که بالاترين ظلم است به شخصیت زن در جامعه.

 

وی در ادامه حجاب را مایه ارزش زن تلقی کرده و افزود: باید توجه داشت که جنس مرغوب را در کادو مى پیچند، کتاب قیمتى را جلد مى کنند، طلا و جواهرات را ساده در دسترس قرار نمى دهند و حتی خداوند براى چشم که ظریف است و خطرات آنرا تهدید مى کند، حجابی قرار داده بنابر این جلد و حجاب نشانه ارزش است.

 

امام جمعه قیدار در ادامه با اشاره به اهداف و انگیزه های حجاب در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: اسلام به خاطر حفظ حیا، کرامت و جلال، جلوگیرى از هوس بازى و گسستن نظام خانواده حجاب را واجب کرده و فرموده است که زن در طرز لباس پوشیدنش کاری نکند که سبب تحریک شود؛ چرا که رعایت عفاف و حجاب، امنیت فردی و اجتماعی زن را در جامعه ارتقاء داده و نقش اساسی در استحکام خانواده ایفا می کند.

 

این مقام مسؤول در پایان با اشاره به هراس دنیای استکبار از حجاب بانوان مسلمان، گفت: حجاب آرم جمهورى اسلامى ایران است، دنیا انقلاب اسلامى ایران را با حجاب بانوانش مى شناسد و ابر قدرتها از این نشانه پر ارزش انقلاب، آنقدر هراس دارند که چند دختر مسلمان را با پوشش اسلامى بر سر درس تحمل نمى کنند./949/302/ب2

ارسال نظرات