۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۴۳۷۲۶۶
سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد فارس خبر داد؛

اجرای طرح «آسمانی‌ها» در ۱۲۰۰ کانون فرهنگی مساجد فارس

سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد فارس گفت: برنامه‌های اوقات فراغت در قالب طرح «آسمانی‌ها» در بیش از یک هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد فارس برگزار می‌شود.
 رضا باقری، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از فارس، رضا باقری، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس، صبح امروز در مراسم افتتاحیه طرح «آسمانی‌ها» ویژه اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی ـ هنری کشور که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: در تابستان سال جاری برنامه‌های اوقات فراغت در قالب طرح «آسمانی‌ها» در بیش از یک هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی ـ هنری مساجد فارس و در ۹ محور قرآنی، فرهنگی، هنری، آموزشی، اعتقادی، ادبی، ورزشی، علمی و اردویی جهت نوجوانان و جوانان در ۲ بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

 

وی افزود: تاکنون ده‌ها جلسات ستاد اوقات فراغت با حضور رؤسای کانون‌های مساجد و مسئولان استانی برگزار شده است که خروجی آن‌ها را در برنامه‌های اوقات فراغت خواهیم دید.

 

باقری ادامه داد: در این راستا تفاهم‌نامه مشترکی به‌منظور ایجاد تعامل با دستگاه‌هایی نظیر اداره‌کل میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، مدیریت استخرها و مراکز ورزشی، سازمان فرهنگی و اجتماعی و فرهنگسرای شهرداری شیراز، استخرهای حجاب، آزادی، شادزیست، برق، بعثت، انقلاب، لوناپارک و غیره و همچنین موزه‌های مختلف امضا شده است.

 

سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد فارس، برگزاری گفتمان‌ها و نشست‌های علمی، پاسخگویی به شبهات مذهبی و دینی، برپایی اردوهای درون و برون استانی، مسابقات ورزشی، مسابقات کتابخوانی همراه با نمایشگاه‌های کتاب، برگزاری کلاس‌های آموزشی در رشته‌های مختلف تحصیلی، علمی و هنری را از جمله برنامه‌های اوقات فراغت در کانون‌های مساجد این استان عنوان کرد.

 

وی از فعالیت ۴۰ کانون تخصصی، ۸۱ خانه نور، ۸ کانون دانشگاهی، ۴۱ کانون در مصلی‌های نماز جمعه، ۵ خانه دیجیتال و بیش از ۶۸۰ کتابخانه باز و مخزنی در سطح مساجد استان فارس خبر داد و گفت: همچنین به‌منظور غنی‌سازی طرح اوقات فراغت در کانون‌های مساجد فارس ۱۲ مبلغ دینی نیز به مناطق مختلف فارس اعزام می‌شوند.

 

باقری همچنین به برنامه‌های شاخص در بخش بانوان نیز اشاره کرد و گفت:‌ برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه بانوان مسجدی با موضوع‌های عفاف و حجاب، زن و خانواده با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز از جمله برنامه‌های اوقات فراغت در بخش بانوان است.

 

برپایی دوره‌های آموزشی تربیت دینی فرزند و مهارت‌های زندگی، کارآفرینی به خصوص برای بانوان بی‌سرپرست با برگزاری کلاس‌های هنری، برگزاری کلاس‌های آموزشی در رشته‌های صنایع دستی نظیر فرش، خیاطی و گلسازی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری و اقدام به تولید محصولات داخلی از دیگر مواردی بود که وی از آن‌ها نام برد./919/202/ب3

ارسال نظرات