۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۴۳۷۲۷۹
دبیر شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری:

نقش هنر در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه غیرقابل انکار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: هنر ابزاری توانمند، مؤثر و تأثیرگزار در القای باورهای دینی و ارزشی است که از طریق نمودهای مختلف هنر همچون نمایش و تئاتر، نقاشی و هنرهای تجسمی می توان بسیاری از ارزش ‌ها را برای مردم تبیین کرد.
جواد کارگران

جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با یادآوری اهمیت گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، اظهار داشت: در حال حاضر 22 دستگاه وظیفه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را در جامعه عهده ‌دار هستند و اگر همه دستگاه ‌ها وظیفه خود را در این راستا به خوبی انجام دهند، این فرهنگ بیش از پیش در جامعه گسترش خواهد یافت.

 

وی بر لزوم درک اهمیت عفاف و حجاب از سوی خانواده ‌ها تأکید و با بیان اینکه امروزه به واسطه فرهنگ عمومی شاهد بروز و ظهور درک لازم از اهمیت حجاب و عفاف نیستیم، خاطرنشان کرد: بایستی آگاهی جامعه به خصوص خانواده‌ ها را در زمینه فلسفه، تاریخچه و کارکرد حجاب و عفاف بالا برده و در این زمینه کاری اغنایی انجام دهیم.

 

به گفته کارگران در منابع اسلامی حجاب مقدمه عفاف است و فرد بی حجاب، عفت چندانی نداشته و زنان عفیف حریم امن ‌تری در جامعه دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجاب را ابزاری برای مصون ماندن گوهر ارزشمندی به نام زن از ناپاکی ‌ها قلمداد کرد و گفت: در دنیای امروز عقل نیز بر نگهداری، سلامت و امنیت گران‌بهاترین داشته ‌های انسان حکم می‌ کند.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه زنان بی‌حجاب، خود را در معرض دید نگاه‌ های بیمار قرار می ‌دهند، افزود: بی‌حجابی تنوع طلبی و مدگرایی را نیز به دنبال داشته و موجب می‌ شود هر کس بخواهد خود را از دیگری زیباتر نشان دهد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از آنجا که اسلام زیبایی را در فطرت، فکر و اندیشه انسان‌ ها می ‌بیند، حجاب را برای زنان قرار داده است.

 

کارگران با بیان اینکه جامعه بر افکار و اعمال افراد تأثیر بسزایی دارد و سازمان‌ها به خصوص دستگاه ‌های فرهنگی نقش پررنگی در جهت ‌دهی به این افکار و اعمال دارند، تصریح کرد: هنر ابزاری توانمند، مؤثر و تأثیرگزار  در القای باورهای دینی و ارزشی است که از طریق نمودهای مختلف هنر همچون نمایش و تئاتر، نقاشی و هنرهای تجسمی می توان بسیاری از ارزش ‌ها را برای مردم تبیین کرد.

 

وی به نقش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه اشاره کرد و گفت: هجمه‌ های ایجاد شده از طریق شبکه‌های اجتماعی و ماهواره نیازمند جایگزینی الگوی مناسب برای افراد جامعه است و وظیفه این الگودهی را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عهده دارد./9457/302/ب3

ارسال نظرات