۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۴۳۷۲۹۲
استاد حوزه علمیه بابل:

توجه به فرهنگ عفاف و حجاب مورد غفلت واقع شده است

استاد حوزه علمیه بابل بر لزوم تبیین فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تأکید کرد و گفت: در توجه به فرهنگ عفاف و حجاب و تببین آن در میان اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان غفلت شده است.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابابائیان، استاد حوزه علمیه بابل عصر امروز در جمع فعالان هیأت های مذهبی بابلکنار با گرامیداشت روز  عفاف و حجاب، گفت: ایستادگی مردم غیرتمند در مقابل اقدامات ضد اسلامی رضاخان به ویژه در کشف حجاب بانوان نقطه زرینی در تاریخ ایران اسلامی است.

 

وی افزود: شهید و مجروح شدن هزاران نفر در کنار بارگاه رضوی به ویژه در صحن مسجد گوهرشاد مشهد، نمایانگر غیرت ایرانی و دفاع از ارزش های اسلامی است.

 

مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه بر لزوم تبیین فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه امروز تأکید کرد و اظهار داشت: امروز در اثر تهاجم فرهنگی غرب و غفلت افراد جامعه، متأسفانه هر روز با مظاهر جدیدی از بدحجابی و بی حجابی در جامعه مواجه هستیم.

 

وی با بیان این مطلب که عفاف ریشه در حجاب دارد، تأکید کرد: برای جامعه اسلامی ما که هزاران شهید و جانباز را برای حفظ ارزش های اسلامی تقدیم کرده است، وضعیت کنونی ولنگاری های اخلاقی به ویژه در مباحث عفاف و حجاب زیبنده نیست.

 

حجت الاسلام بابائیان با انتقاد از کوتاهی مسؤولان در حوزه فرهنگی در کشور، گفت: بی حجابی سبب آسیب جدی به نظام و ارزشهای آن می شود و مسؤولان در نظام اسلامی بر اساس وظایف خود در حوزه عفاف و حجاب وظایفی را بر عهده دارند اما متأسفانه شاهد کوتاهی هایی در این عرصه هستیم.

 

وی با انتقاد از وضعیت سواحل و بی بند و باری های صورت گرفته به ویژه از سوی برخی گردشگران، تصریح کرد: بر اساس گزارش های رسیده در برخی از سواحل و مناطق گردشگری مازندران، وضعیت پوشش برخی از مسافران اصلا شایسته نیست و باید با تدابیری مناسب جلوی ولنگاری های فرهنگی گرفته شود.

 

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این مطلب که متأسفانه در این توجه به عفاف و حجاب بی تفاوتی عجیبی در میان مسؤولان بوجود آمده است، خاطرنشان کرد: هر گونه کوتاهی درباره فرهنگ عفاف و حجاب ضررهای جبران ناپذیری را به جامعه وارد می کند که کمترین آن از هم پاشیدگی بنیان خانواده ها است.

 

وی افزود: ما مدیون خون های شهدا هستیم که در وصیت نامه های خود بارها بر حفظ ارزش ها به ویژه بر حجاب بانوان تأکید کرده اند اما متأسفانه در تبیین فرهنگ حجاب در میان جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان کوتاهی شده است.

 

حجت الاسلام بابائیان بر لزوم برخورد با سازمان دهندگان رفتارهای ضد ارزشی تأکید کرد و اظهار داشت: در کنار برخورد قضایی و انتظامی با مروجان فرهنگ ابتذال، باید کار فرهنگی جدی و مناسبی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه انجام داد./1313/202/ب2

ارسال نظرات