۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۴۳۷۳۱۰
رییس دفتر امور بانوان ستاد امر به معروف خراسان جنوبی:

تجملات آسیب‌های زیادی به بنیان خانواده وارد کرده است‌

رییس دفتر امور زنان و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: تجملات آسیب‌های زیادی به بنیان خانواده وارد کرده است‌.
امر به معروف

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، فرشته اسدزاده  ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: امروز نخستین روز شروع هفته عفاف و حجاب در کشور است که  از 19 تیرماه این هفته  آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه یاد و خاطره مسجد گوهرشاد را گرامی می‌داریم گفت: گروهی از ملت ما در مسجد گوهرشاد در برابر آنچه دولت حاکم می‌خواست ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه بهلول گنابادی در ماجرای مسجد گوهرشاد کاری ماندگار ایجاد کرد و دوباره باید بهلول‌هایی به پا خیزند ‌تا رویکرد خاص  ایجاد شود، افزود: در هفته عفاف و حجاب باید به خانواده نگاه عمیق تری داشته و در ستاد امر به معروف حلقه مفقوده داشته باشیم.

رئیس دفتر  امور زنان و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: مباحث تشکل سازمان قضایی زیرنظر ستاد امر به معروف مدیریت  است، اما خانواده مغفول ماند که  با این ستاد رویکرد جدید شکل گرفت و امروز امر به معروف و نهی از منکر باید به درون خانواده برود و وقتی در فضای خانواده باور اجتماعی شکل گیرد محصول خانواده دچار مشکل نخواهد بود.

اسدزاده افزود: برگشت  امر به معروف و نهی از منکربه محیط خانواده هر چند از پایه و دیر شروع شده است،  توانمندسازی مادران در انتقال ارزش دینی به فرزندان در دستور کار بوده زیرا وقتی ازدواج اتقاق می‌افتد و برای فرزند‌آوری تلاش می‌کنیم باید توجه کنیم کمیت مطرح نبوده بلکه تربیت فرزند شایسته در فرزندآوری و ازدواج آسان در دستور کار است.

وی  با بیان اینکه  کتب‌های مختلفی داشته که آمادگی داریم در اختیار خانواده‌ها قرار دهیم، اظهار داشت: کارشناسان دینی از این هفته با رویکرد توانمند سازی مادران در انتقال آموزه‌های دینی، روحیه انقلابی و جهادی را باید تقویت کند که در این راستا صدا و سیما، رادیو و فضای مجازی که امروز در اختیار همه است  می‌توانند به خوبی نقش خود را ایفا کنند.

رئیس دفتر  امور زنان و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: ماه رمضان ماه قرآن را پشت سر گذاشتیم و با برنامه‌هایی که برای مادران داریم رویکرد قرآنی اولویت دادن  قرآن در متن زندگی و برای تمام مسائل در قرآن راهکار و چاره است.

اسدزاده افزود: دومین محور نشست تخصصی زنان در کنترل آسیب اجتماعی است زیرا حضور زنان در اجتماع  وجود داشته و اجتماع خالی از فعالیت آنها نخواهد بود اما باید شرایط کنترل آسیب اجتماعی را تبیین کنیم که از طریق رسانه‌ها باید این امکان را برای خانواده فراهم کنیم.

وی بیان کرد: بحث مصرف‌گرایی بیش از حد در خانواده از دیگر مسائل است زیرا اگر در این بحث بانوان بدانند که با ورود به موضوعات تجملات آسیب‌های زیادی به بنیان خانواده آنها زده می‌شود، فرزندانی با قناعت تربیت خواهند کرد.

رئیس دفتر  امور زنان و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان اینکه دو محور دانشجویان و دانش آموزان محور برنامه‌های ما هستند، گفت: منظر دید افراد نسبت به عفاف و حجاب به چادر و مقنعه باید خارج شود  زیرا چادر تنها حجاب کامل نبوده  و به عنوان حجاب برتر پسندیده است و با حضور بانوان باحجاب کامل در جامعه که به فضای جامعه آسیب نزند منافات ندارد و غیرت مردان هم مهم است.

اسدزاده افزود: اگر مردان سنگر خانواده را حفظ کنند حلقه خانواده سالم خواهیم داشت و به این باور رسیدیم در فضای اجتماعی نگاه افراد به بی‌حجابی عادی شده و حریم حجاب برای تمام حقوق جامعه باید رعایت شود.

وی  اظهار داشت: سلامت روانی از  مسائل جدی است که در برنامه‌های کارشناسی صداو سیما استفاده روان شناختی، اجتماعی، حقوقی و بحث مباحث دینی و فقهی باید مستدام باشد.

رئیس دفتر  امور زنان و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: پیکره جامعه ما زخم خورده و زخم عمیق بی‌تفاوتی است و افراد از کنار مسائل  به راحتی رد شده و فساد مشهود است، اما هیچکس ورود متعهدانه و مسئولان ندارد و در این راستا امر به معروف باید مردمی شود و اگر به صورت رسمی به تشکیلات دولتی ورود کنیم به جواب نمی‌رسیم.

اسدزاده افزود: ستاد امربه معروف جنبه نظارتی بر دستگاه‌ها دارد و تمام صنوف اماکن عمومی و فروشندگانی که به صورت شخصی در مغازه‌ها کار می‌کنند مشمول امر به معروف هستند.

وی با بیان اینکه بانوان خانه‌دار همیشه مغفول هستند، اظهار داشت: اگر ازدواج تسهیل و در تربیت فرزند شایسته خانواده مادر جوان رها نشود  از بسیاری مشکلات جلوگیری می‌شود./922/101/ب3

ارسال نظرات