۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۴۳۷۳۱۱
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران مطرح کرد؛

نبود عفاف؛ علت اصلي فروپاشي بنيان خانواده در جوامع غربي

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بيان اين‌که يکي از دلايل اساسي تحکيم بنيان خانواده در جوامع اسلامي حجاب است، اظهار داشت: علت اصلي فروپاشي بنيان خانواده در جوامع غربي نبود عفاف و عدم وجود اصالت خانوادگي در بين اين جوامع است.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام زین‌العابدین روحانی‌نیا، معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی مازندران امروز اجتماع فعالان عرصه حجاب، گفت: هويت فرهنگي و اجتماعي هر جامعه بر اساس باورهاي اعتقادي جامعه شکل مي‌گيرد و رعايت حجاب متضمن سلامت اخلاقي و ايماني جامعه است.

 

وي با اشاره به این که زيبايي زن با پوشيدگي پايدارتر مي‌ماند و جوانان ما نيز بايد سخنان بزرگان دين و آيات قرآن را الگوي خود قرار داده تا هميشه در امنيت و آسايش زندگي کنند، افزود: حجاب مظهر پاکي، صداقت و عفاف زنان است که با رعايت آن سلامت و بهداشت جامعه حفظ مي شود.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به هويت فرهنگي و اجتماعي هر جامعه براساس باورهاي اعتقادي، از مردم به ويژه جوانان خواست که با رعايت کردن احکام اسلام و به ويژه حجاب در حفظ سلامت جامعه تلاش کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران به جایگاه ارزشمند زن در دین مبین اسلام اشاره کرد و با بیان این که تأکید اسلام بر رعایت حجاب از سوی بانوان نشان دهنده جایگاه والای زن نزد اسلام ناب است، گفت: زن در غرب تنها به عنوان ابزاری برای باندهای قدرت تبدیل شده و نگاه و عملکرد غرب جایگاه زن را به پایین ترین حد ممکن تنزل داده است.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که فرهنگ غربی نمی تواند مبنای خوبی برای سبک زندگی در کشورمان باشد، خاطرنشان کرد: سبک زندگی غربی موجب سست شدن بنیان خانواده می شود.

 

استاد حوزه علمیه فرهنگ غربی را خطر بزرگی برای خانواده ها دانست و بیان داشت: ارزش های متعالی و سعادت بخش اسلام ناب باید به شیوه ای صحیح و تأثیرگذار در خانواده های ایرانی ترویج شود تا دیگر جایی برای نفوذ فرهنگ منحرف غربی باقی نماند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که اسلام ناب سبک صحیح زندگی را نشان داده است، خاطرنشان کرد: فرهنگ غربی تنها به دنبال تهی کردن خانواده ها از معارف اهل بیت(ع) و قرار دادن در مسیر انحراف و سقوط است.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که خانواده نخستین نهاد اجتماعى است که در زندگى جمعى انسان شکل گرفته و مهم ترین نقش را در توسعه و رشد مراحل حیات بشر در تاریخ انسان از خود نشان داده است، گفت: این نهاد اجتماعی از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار بوده و به عنوان رکن مهمی از اجتماع همواره مورد توجه بوده است.

 

وی با بیان این که متأسفانه فرهنگی غلط غربی امروز با رنگ و لعاب عامه پسند در جامعه اسلامی ترویج می شود، خاطرنشان کرد: باید با ارائه الگویی مناسب به خانواده ها مانع از گسترش بیش از حد سبک غلط زندگی غربی در جامعه اسلامی شویم.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که نگاه اسلام به زن، يک نگاه کاملاً منطقي و منصفانه با در نظر گرفتن روحيات و وضعيت جسماني زن است، گفت: در مقابل تفکر غربي که با شعار آزادي و برابري زن و مرد زن را ابزاری قرار داده و با نگاه مادي به زن نه تنها به او آزادي نداده بلکه با استفاده از او به عنوان يک کالا و يا استفاده ابزاري در تبليغات کرامت انساني او را زير سؤال برده است.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بيان اين‌که يکي از دلايل اساسي تحکيم بنيان خانواده در جوامع اسلامي حجاب است، اظهار داشت: علت اصلي فروپاشي بنيان خانواده در جوامع غربي نبود عفاف و عدم وجود اصالت خانودادگي در بين اين جوامع است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که امروز دنیاى غرب به آفت تزلزل در بنیان خانواده مبتلا شده است، ادامه داد: متأسفانه آثار سوء آن با ورود سبک زندگی غربی به جوامع شرقی نیز رسوخ کرده است.

 

وی با بیان این که ائمه اطهار(ع) همواره بر لزوم رعايت حجاب اسلامي در بين زنان تأکيد کرده اند و اين امر نشان از اهميت بالاي حجاب در جامعه اسلامي دارد، گفت: ما بايد بتوانيم با الگو سازي مناسب براي دختران امروز و تهيه علمي و عملي مدهاي سازگار با حجاب اسلامي و ترويج اين تفکر، حجاب را بيش از پيش در بين دختران و زنان نهادينه کنيم.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به اين‌كه بي‌حجابي زنان موجب بروز آسيب‌هاي اجتماعي در جوامع مي‌شود، يادآور شد: رعايت نكردن حجاب از سوي مردان نيز موجب بروز آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه شده و به جامعه آسيب مي‌رساند. 

 

وي با بیان این که عفاف و حجاب به پاکي نزديک تر است و آرامش و امنيت اجتماعي در سايه حجاب و عفاف برقرار مي‏ شود، گفت: يکي از فلسفه هاي حجاب همانا حفظ شخصيت و کرامت انسان‏ است که بايد اذعان کرد که نه تنها در اسلام، بلکه در ساير اديان الهي نيز تأکيد فراواني بر حفظ حجاب شده است.

 

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به این که حجاب علاوه بر آثار شخصي و شخصيتي، داراي آثار اجتماعي نيز است، خاطرنشان کرد: جامعه‌اي که در آن بانوان با حفظ حدود و حقوق ديگران ظاهر مي‌شوند به حتم جامعه اي سالم و به دور از معضلات اجتماعي است و در چنين جامعه اي زمينه و بستر براي حضور زنان در فعاليت هاي مثبت و سازنده و سازگار با فرهنگ متعالي اسلام بيشتر است.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که عفاف و حجاب يكي از ضروريات ديني است كه تعميق و گسترش آن براي هر فرد مسلمان به عنوان يك وظيفه ديني و اجتماعي تلقي مي‌شود، ادامه داد: از جمله آسيب‌هايي كه از طريق بي‌توجهي به پوشش اسلامي ايجاد مي‌شود، خدشه‌دار شدن مرواريد اين صدف يعني عفاف بين بانوان جامعه است.

 

استاد حوزه علمیه افزود: وقتي كه عفاف و حجاب بين افراد جامعه از منزلت ديني خارج شود، بي‌مبالاتي و اباحي‌گري در حوزه حجاب رواج مي‌يابد و بي‌تفاوت بودن نسبت به پوشش اسلامي پايه‌هاي معنوي و اخلاقي جامعه را متزلزل مي‌كند./950/202/ب2

ارسال نظرات