۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۴۳۷۳۲۷
نجابت:

بی تفاوتی در اصلاح برخی بندهای برجام برای کشور مشکل ساز شده است

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این‌که برخی از افرادی که در مسأله مذاکرات فعال بودند بسیار ساده‌اندیشانه با این مسأله برخورد می‌کردند، گفت: این افراد در بررسی و اصلاح برخی از بندهای مهم برجام عمدا و یا سهوا بی‌تفاوت بودند و همان بی تفاوتی‌ها الان برای کشور مشکل ساز شده است.
حسين نجابت نماينده اصولگراي مجلس

حسین نجابت کارشناس مسائل سیاسی و نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ادعای بان‌کی‌مون و مرکل علیه برنامه‌های موشکی ایران، گفت: سازمان ملل تحت نفوذ شدید استکبار جهانی آمریکا و انگلیس است.

 

وی با بیان این‌که سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی فرهنگی سیاسی بعد از جنگ جهانی دوم شکل گرفته‌اند، ابراز داشت: این سازمان‌ها از همان اول در اختیار فاتحان جنگ جهانی دوم مانند آمریکا و انگلیس بودند.

 

نجابت با تأکید بر این‌که همه عوامل فعال در این سازمان‌ها دست‌نشانده استکبار جهانی هستند، اظهار داشت: البته برخی از دبیرکل‌ها در آخر دوره دوم ریاست خود حرف‌هایی زدند و از پشت پرده تصمیم گیری‌های این سازمان‌ها سخن گفتند ولی آقای بان‌کی‌مون به معنای واقعی نماد تمام عیار نوکر صفت بودن برای غرب است.

 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: ریاست بان‌کی‌مون به اندازه‌ای مضحک شده است که به صورت علنی اعلام می‌کند که به دلیل گرفتن دلارهای سعودی اسم این رژیم را از لیست سیاه کودکی کشی این سازمان حذف می‌کنیم.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این‌که این سازمان در زمان مذاکرات برجام دخالت مستقیم نداشت، اظهار داشت: در همه جلسات نماینده‌ای از طرف این سازمان شرکت می‌کرد که بعدا مشخص می‌شد جاسوس آمریکا و یا اسراییل بوده است.

 

وی با اشاره به این‌که بودجه این سازمان‌ها از سوی آمریکا تأمین می‌شود، تصریح کرد: در دوره‌ای که سازمان یونسکو از آمریکایی‌ها تبعیت نمی‌کرد آنها بودجه این سازمان را قطع و آن را دچار مشکلات عدید‌ه‌ای کردند و متأسفانه همه سازمان‌های بین‌المللی چنین وضعیتی را دارا هستند.

 

نجابت در ادامه افزود: متأسفانه در داخل کشور عده‌ای به این سازمان‌ها دلخوش هستند و با آن‌ها نامه نگاری می‌کنند و از آنها استمداد می‌کنند و شاید پاسخ مختصری هم دریافت کنند ولی باید بدانیم تمام تصمیم‌گیری‌های این سازمان‌ها در اختیار آمریکایی‌ها است.

 

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه به مسائل و مشکلات برجام اشاره کرد و گفت: زمانی که مسأله برجام داغ شده بود و جلساتی در کمیسیون تشکیل می‌شد همه هشدارها را در این زمینه به آنها می‌دادیم ولی متأسفانه توجهی در این زمینه نشد.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این‌که برخی از افرادی که در مسأله مذاکرات فعال بودند بسیار ساده‌اندیشانه با این مسأله برخورد می‌کردند، ابراز داشت: این افراد در بررسی و اصلاح برخی از بندهای مهم برجام عمدا و یا سهوا بی‌تفاوت بودند و همان بی تفاوتی‌ها الان برای کشور مشکل ساز شده است.

 

نجابت در پایان به مسأله اقتصاد مقاومتی اشاره و خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم مطالبات رهبر معظم انقلاب در مسأله اقتصاد مقاومتی اجرایی کنیم هیچ وابستگی به غرب نخواهیم داشت چرا که اگر خواستیم رابطه ای با آنها برقرار کنیم از موضع قدرت این رابطه برقرار شود و نه از موضع ضعف و به همین دلیل باید به جوهره اقتصاد مقاومتی عمل شود./922/ت302/ج

ارسال نظرات