۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۴۳۷۳۳۲
سخنران حرم حضرت معصومه:

سازشکاری با مستکبران حاصل ایمان بی‌صبر است

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه صبر را رأس ایمان معرفی می کنند، گفت: ایمان بدون صبر مانند بدن بدون سر مرده و بی تحرک است و انسانی که صبر و ایمان نداشته به سوی سازش با مستکبران روی می‌آ‌ورد.
صبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رئیس میرزایی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) بعد از ظهر امروز در دوره معارفی«اخلاق در نهج البلاغه» با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) در نهج البلاغه نگاه خاصی به مقوله صبر داشته و صبر را رأس ایمان معرفی می کنند، گفت: براساس این سخن حضرت صبر بدون ایمان مانند بدنی بدون سر است و همانطور که بدن بدون سر یک بدن مرده و یک جیفه بی‌ارزش است، ایمان بدون صبر هم از انسان یک فرد بی تحرک و بی‌فایده می‌سازد که در عرصه ها و میدان های حساس پشت به خدا کرده و جبهه حق را در مقابل دشمنان تنها می گذارد.

 

وی افزود: حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه علت تنهایی و خانه نشینی خود را دنیا طلبی و عدم صبر مردم معرفی می‌کنند و می‌فرمایند که اگر مردم زمان ایشان صبر و بصیرت داشتند در دفاع از ایشان استقامت کرده و اجازه نمی‌دانند که مسأله وصایت و جریان امامت از مسیر اصلی و واقعی خود خارج شود.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: براساس این سخن حضرت علی(ع) به این نتیجه می‌رسیم که اگر انسان ایمان داشته باشد ولی صبر و بصیرت نداشته باشد هیچ فایده‌ای برای امام زمان و ولی خود نداشته و تنها مانند یک جیفه است که در شرایط حساس و حتی در شرایط عادی ارزشی به حال خود و دیگران ندارد.

 

خانم رئیس میرزایی ادامه داد: عده‌ای به اصطلاح روشن‌فکر صبر را به معنای غوطه ور بودن در مشکلات معرفی کرده و بیان می‌کنند که صبر چیز بدی است و تنها انسان‌های بی همت و فاقد اراده در مشکلات صبر و تحمل پیشه می‌کنند در حالی که حضرت علی(ع) صبر را از لوازم ایمان معرفی کرده و می‌فرمایند که آنچه که در مشکلات شخصیت انسان را ساخته و او را به یک اسوه و الگو در هر زمانی تبدیل می‌کند صبر است.

 

وی افزود: امام علی(ع) بیان می‌کنند که یک رهبر خوب مردم را به صبر دعوت کرده و سعی می‌کند با دعوت مردم به صبوری به کمک آن‌ها از مشکلات پلی برای پیروزی ساخته و با وجود تهدید و تحریم از این تهدید و تحریم ها فرصت سازی کرده و شرایط جهش علمی و فرهنگی را در جامعه فراهم می کند.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: صبر به معنای سکوت در مقابل ظالم و مستکبر نیست بلکه انسان در مقابل ظلم موظف به ایستادگی است و باید تمام همت خود را برای مقابله با ظالم به کار گیرد و انسانی که با ظالم و مستکبر سازش می‌کند طبق رهنمود صریح قرآن کریم و نهج‌البلاغه مؤمن نبوده و از دایره مؤمنان خارج شده و مانند مستکبران، مستکبر و مفسد فی الارض است./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات