۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۴۳۷۳۳۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

شبهات وهابیت باید با پشتوانه علمی و منطقی پاسخ داده شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه در دین مبین اسلام بن بست وجود ندارد، گفت: اگر امروز وهابیت در رابطه با مبحث توسل شبهه ایجاد می کند، می توانیم با پشتوانه علمی و منطقی به آن پاسخ دهیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، بعد از ظهر امروز دوشنبه در دومین نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان هرمزگان که با محوریت بررسی برنامه های بزرگداشت امامزادگان در اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار شد، با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبتنی بر اینکه «امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند»، گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه در کنار مساجد و حسینیه ها بهترین مکان برای نشر و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) به ویژه فرهنگ رضوی به شمار می روند.
 
وی با اشاره به برخی از خرافات موجود در جامعه، افزود: متاسفانه مباحث خرافی نظیر قدمگاه های بدون شناسنامه، بخشی از مجموعه مذهبی ما را فرا گرفته و مجموعه های فرهنگی باید به این نگاه خرافی اجازه پیشروی ندهند و با یک حرکت آرام و خزنده فرهنگی، آن را متوقف کنند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که قدمگاه ها به مراکز فرهنگی و گردشگری دینی تبدیل شوند، اظهار داشت: با انجام فعالیت های فرهنگی علمی محتوایی و اثرگذار و جلب مشارکت آحاد مردم، می توان جلو اقدامات خرافه ای را بگیریم.
 
وی با ذکر این نکته که در دین مبین اسلام بن بست وجود ندارد، تصریح کرد: اگر امروز وهابیت در رابطه با مبحث توسل شبهه ایجاد می کند، می توانیم با پشتوانه علمی و منطقی به آن پاسخ دهیم.  
 
درویش نژاد، تقویت عشق و محبت مردم به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) را یکی از خروجی های برنامه های دهه کرامت دانست و گفت: سیره رضوی و کرامات حضرت معصومه(س) باید در اماکن متبرکه تبیین علمی شود تا گردشگران خارجی با فرهنگ دینی ما آشنا شوند و در این زمینه القاء فرهنگی آرامی داشته باشیم.
 
وی با تاکید بر پرهیز از موازی کاری در برنامه های ویژه دهه کرامت دستگاه ها و نهادها، افزود: برنامه های این دهه باید تجمیع و به محوریت مساجد و امامزادگان برگزار شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود از آموزش و پرورش به عنوان مرکز توسعه پایدار هر جامعه ای نام برد و با تاکید بر استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت آموزش و پرورش باید در برنامه های دهه کرامت، بیان کرد: بخشی از برنامه های این دهه نیز باید به سمت این مجموعه سوق داده شود.
 
درویش نژاد ضمن تشریح ابعاد مختلف زندگی امام رضا(ع) نقش امام هشتم شیعیان در اسکلت بندی و ترویج مبانی علمی دین اسلام بسیار برجسته توصیف کرد و اظهار داشت: ترویج فرهنگ منور رضوی مواد اولیه و مهم ساختار دینی است که باید در جامعه رواج پیدا کند.

وی در خاتمه خواستار همکاری همه دستگاه های اجرایی استان هرمزگان با شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت جهت برگزاری هرچه بهتر برنامه های این دهه شد./202/851/ب1

ارسال نظرات