۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۴۳۷۳۴۴
همزمان با سراسر کشور؛

همایش بزرگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار شد

همایش عفاف و حجاب امروز با حضور مردم، مسؤولان نظامی و انتظامی و بانوان انقلابی در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.
همایش عفاف و حجاب در بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، همایش عفاف و حجاب امروز با حضور نزهت‌السادات شیرازی استاد حوزه و دانشگاه از قم و مسؤولان نظامی و انتظامی و بانوان انقلابی در حسینیه عاشقان ثارالله  بوشهر برگزار شد.

 

نزهت‌السادات شیرازی به عنوان سخنران این همایش با بیان اینکه بحث عفاف و حجاب یک بحث دینی و اقتصادی و سیاسی فرهنگی است، گفت: ای کاش صدا و سیما و رسانه های ما به جنبه های مختلف بحث حجاب و عفاف می پرداختند و دختران  و پسران ما را از این جهالت آگاه می کردند.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه بحث حجاب یک بحث فطری است و فقط ویژه دین اسلام نیست، اظهار داشت: از زمانی که حضرت آدم و حوا به زمین هبوط پیدا کردند بحث حجاب و ستر مطرح بود است.

 

وی با استناد به  تاریخ تمدن (ویل دورانت) تصریح کرد: موضوع حجاب در امم قبل از اسلام بحث شده است در واقع یهودی ها و زرتشتی ها و مسیحیت ها این سه دین مطرح در قبل از اسلام، زن های آنها حتی بیشتر از آیاتی که درباره حجاب نزل شده بود حجاب داشته اند.

 

شیرازی با تاکید بر اینکه خداوند کلماتی که نازل کرده است تمام عرب جاهلیت آن را می فهمیدند، افزود: اگربه عکاسی و شعرهای قبل از اسلام رجوع کنید حاکی از این است که زن ها حتی زن های جاهلیت روزگاری که هیچ دینی نداشته است حجاب داشته اند.

 

وی با اشاره به اینکه دو کلمه (خمار و جلباب) در قرآن درباره پوشش به کار رفته است غلظت حجاب در یهود و مسیحیت بسیاربوده است، گفت: آیات حجاب حدو حدود حجاب را مشخص کرده است و نه اینکه آغاز حجاب بود است.

 

این استاد حوزه حجاب را  یکی  از عناصر و مولفه های حیا و عفاف دانست و مطرح کرد: متاسفانه ما به اشتباه داریم کلمه حجاب را مطرح می کنیم در حالیکه حجاب مد نظر ما درحال کنونی  بحث پوشش و ستر است.

 

وی با یا آدوری اینکه اصل حجاب مجوز حضور اجتماعی زنان است، خاطرنشان شد: خداوند جهت حضور بانوان در جامعه شرط و شروط گذاشته است.

 

شیرازی با بیان اینکه ما خیال می کنیم بحث حجاب و عفاف مخصوص خانم ها است اظهار داشت: در سوره نور اولین آیه خطاب به مردان است که اگر جامعه ای بخواهد سالم باشد اول اقایان باید یک سری رعایت ها از جمله غض بصربه معنای کنترل نگاه می باشد که این یک هنر است داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه غض بصر، حفظ عورت، رعایت اصول فقه،مراقبه کردن، عدم تبرج(خودنمایی) آشکار نکردن زینت، حجاب و مانع از جمله شرایط خداوند در مورد اجازه ورود زنان به جامعه است، گفت: حضرت خدیجه ویژگی های دارد که دیگر زنان صدر اسلام ندارند و فرزند سالم از هدیه های خدا است.

 

این مدرس حوزه با اشاره به اینکه زن ها در زمان جاهلیت موهای خود را در بالای سرشان می بستند و پرچم سرخ در سر خانم هایشان نصب می کردند به نشانه فساد زن ها بود است، افزود: بحث حجاب یک بحث سیاسی فرهنگی است وهمه اسلام همه سیاست است.

 

شیرازی خاطرنشان شد: از زمانی که حضرت آدم هبوط کرده است شیطان دست به کار شده است نهایت سعی شیاطین انس وجن  است که احکام و قوانین خدا روی زمین عملیاتی نشود.

 

وی با تاکید براینکه شیاطین که دیدن بعد از انقلاب یک درجاتی از حکومت اسلامی در ایران اتفاق افتاده است و خواستند درحکومت اسلامی خللی ایجاد کنند و دین اسلام برهمه ادیان فائق نشود و عقب بیافتد و خواستار در نطفه خفه کردن و عدم گسترش انقلاب اسلامی هستند، گفت: امام راحل(ره) فرمودند: اگر ملت ایران را تحریم اقتصادی کنند فرزند رمضان هستیم و اگر تهدید نظامی کنند ما فرزند محرم هستیم شیاطین مشاهده کردند که با جنگ هشت ساله ملت ما مانند واکسیناسیون مقاوم تر شد.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به تهاجم و الگو از آندلس که کشتی های شراب و زن های فاسد را وارد اسپانیا کردند مدارس تحت کنترل خود در آوردند زنان را دچار مد کردند و مردها بی غیرت کردند افزود: دشمنان بعد از جریان جنگ هشت ساله هجمه و شبیخون فرهنگی را شروع کردند.

 

وی در پایان به نظریات چند تن از صاحب نظران غربی درباره تهاجم فرهنگی و حجاب به کشوراسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: پژوهشگر آمریکایی بیان داشته است که دیگر نیاز نیست دانشجویان را به خیابان ها بکشانیم بلکه باید چادر را از  سر زنان برداشت که از این طریق است که می توان نظام اسلامی را سرنگون کرد.

 

این مدرس حوزه علمیه با اشاره به صحبت های مقامات بلند پایه آمریکایی که می گوید هر زن چادری در کوی و برزن ایران به  منزله پرچم جمهوری اسلامی است از این رو ما برای براندازی این نظام باید حجاب را سست کنیم ادامه داد: نویسنده اسلام ستیز فرانسوی می گوید: جنگ بر ضد اسلام گرایی با کشتن مسلمانان دیگر فایده ای ندارد و فقط با فاسد کردن آن ها می توان به این پیروزی دست یافت باید به جای بمب بر سر مسلمانان دامن های کوتاه بریزیم.

 

وی با اشاره به سخنان خبرنگار رادیو ملی آمریکا که طی گزارشی گفته است مردم ایران همواره برای آزادی بیشتر فشار آورده اند اکنون انواعی از موسیقی که قبلا با مخالفت عمومی مواجه بوده است عمومیت یافته است و زن ها حجاب را تحریم می کنند و کت های آنان کوتاه و کوتاه تر می شود افزود: نخست وزیر اسبق اسرائیل در کنگره آمریکا بیان داشته است ترویج بی بندوباری، زندگی های مادی و جنسی عواملی هستند که پخش آنها از طریق برنامه تلویزیونی ماهواره ای می تواند نقش بسیار تعیین کننده ای در  تغییر حکومت ایران داشته باشد بحث سیاسی و خراب کردن خانواده های ایران است  و غیرت گیری از مردان است.

 

شیرازی با بین اینکه نباید گذاشتخون شهدا پایمال شود تصریح کرد: برای حفظ حجاب  یک همت دسته جمع می طلبد، چرا ما برای رفاه و تحصیل فرزندانمان هزینه می کنیم ولی برای ایمان فرزندانمان خیر؟/202/833/ب1

ارسال نظرات