۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۴۳۷۳۴۵
استاد اخلاق حوزه مطرح کرد؛

تبیین آموزه های اهل بیت نیاز مبرم امروز جامعه اسلامی

حجت الاسلام سیدی‌ثانی نیاز مبرم امروز جامعه اسلامی را تبیین آموزه های اهل بیت(ع) دانست و گفت: این مهم با فعالیت جهادی و تبلیغی روحانیت و حوزه های علمیه محقق می‌شود.
حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر سابق حوزه علمیه تبریز 

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدحسین سیدی‌ثانی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در جمع طلاب حوزه علمیه تبریز با بیان این‌که دین در دنیای مدرن و تکنولوژیکی مورد غربت واقع شده است، گفت: جامعه امروز نیاز مبرم به آموزه های اهل بیت و ترویج ارزش های قرآنی دارد، که این مهم با فعالیت جهادی و تبلیغی روحانیت و حوزه های علمیه محقق می‌شود.


وی با اشاره به این‌که روحانیان وارثان رسالت انبیای الهی هستند، خاطرنشان کرد: اگر انبیای خدا نبودند، بشر با مکارم اخلاقی و فضایل حسنه آشنا نبود، در نتیجه از فضای تعفن کفر و ناخوشی های اخلاقی در عذاب بود، همه تلاش حوزه های علمیه و روحانیت نیز در راستای مقابله با کفر و ترویج فضای مطهر دین در جامعه بوده است.


مدیر سابق حوزه علمیه طالبیه تبریز یکی از برکات حوزه های علمیه را ترویج روحیه استکبارستیزی، صبر و مقاومت در برابر زورگویان دانست و گفت: اگر امروز شاهدیم که ملت ایران در مقابل توطئه‌های مختلف دشمنان نظام اسلامی و تبلیغات رسانه ای کور استکبار ایستادگی کرده‌اند، همه از برکات ولایت فقیه، روحانیت و حوزه های علمیه است.


حجت الاسلام سیدی‌ثانی با بیان این‌که تحصیل علوم و معارف اسلامی تنها در گرو توجه به اخلاق و تهذیب نفس از هواهای دنیوی مفید به حال خود و بشریت خواهد بود، خاطرنشان کرد: اگر بالاترین مراتب درجه علمی را طی کردیم، اما دلمان در گرو دنیا بود، نشانه این است که ما عالم نیستیم.


وی با اشاره به سیره برخی از علمای سلف تاریخ تشیع، ادامه داد: علمایی که به مدارج عالی اخلاقی و عرفانی دست یافتند، عامل به دانسته‌های خود بودند و توصیه‌ای نمی کردند مگر آنکه قبل از آن خود عامل به آن بوده باشند، سیره علمای دین بهترین الگو برای موفقیت طلاب در تحصیل و تهذیب است.


استاد حوزه و دانشگاه تبریز با اشاره به آیاتی از سوره قصص یادآور شد: خداوند در این سوره خطاب به قارون می فرماید «از غرور خود شاد نباش که خداوند انسان های مغرور را دوست ندارد» این در حالیست که عده‌ای به مال و ثروت قارون غبطه خورده و حسرت می کشیدند، اما باید دانست که پاداش الهی به مراتب ارزشمندتر از ثروت قارون است.


حجت الاسلام سیدی‌ثانی گفت: یکی از خصوصیات مهم اهل علم، این است که دنیاطلب نباشند، اگر اهل علم، دنیا طلب بوده و آخرت را رها کند، به یقین عنوان عالم برایش زیبنده نیست، از این رو بهتر طلاب علوم دینی بدون توجه به هواهای دنیوی از دوران تحصیل در حوزه برای کسب معارف اهل بیت(ع) و مکارم اخلاقی و تهدیب نفس بهره جویند./935/202/ب2

 

ارسال نظرات