۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۴۳۷۳۵۱
امام جمعه شهرستان آران و بيدگل:

محور تهاجم فرهنگي در جامعه امروز تغيير سبك زندگي زنان ايراني است

امام جمعه آران و بيدگل گفت: امروز يکي از مهم ترين محورهاي تهاجم فرهنگي در مواجهه با نظام جمهوري اسلامي ايران تلاش براي تغيير سبک زندگي زنان ايراني در موضوع حجاب و عفاف و تبديل آن به مدل هاي مطرح مد نظر شبکه هاي ماهواره اي و غربي است.
حجت الاسلام سيد محمد موسوي امام جمعه آران و بيدگل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، حجت الاسلام سيد محمد موسوي شامگاه امروز به مناسبت 21 تيرماه، روز حجاب و عفاف در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: حجاب در فرهنگ اسلامي به اوج تعالي و منتهاي ارزش و اعتبار خود رسيد و در حال حاضر نيز ترويج و تعميق آن نيازمند آموزش هاي بنيادين و مداوم در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع است.

 

وي افزود: رعايت حجاب و عفاف موجب سلامتي فردي و اجتماعي و مصونيت خانواده از خطر ابتذال، اضمحلال و فروپاشي است، مي تواند مانع بروز بسياري از آسيب هاي اجتماعي و فرهنگي شود و غفلت از آن سبب گسترش بي عفتي و بي حجابي در محيط هاي اجتماعي خواهد شد.

 

 امام جمعه شهرستان آران و بيدگل يادآور شد: خانواده ها در ترويج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه نقش بسيار مهمي را بر عهده دارند زيرا آنها با ترغيب و تشويق فرزندان خود به رعايت حجاب و عفاف مي توانند در تعميق و ترويج اين نماد عالي شخصيت زن در نسل هاي آينده موثر باشند.

 

حجت الاسلام موسوي با بيان اينکه امروز يکي از مهمترين محورهاي تهاجم فرهنگي در مواجهه با نظام جمهوري اسلامي ايران تلاش براي تغيير سبک زندگي زنان ايراني در موضوع حجاب و عفاف و تبديل آن به مدل هاي مطرح مدنظر شبکه هاي ماهواره اي و غربي است، افزود: هدف غرب از هم گسيختن نهاد خانواده اصيل ايراني و سست کردن پايه هاي اعتقادي کانون گرم خانواده مسلمان است.

 

وي يادآور شد: 80 سال قبل از روزي که رضا خان، ديکتاتور پليد و نوکر اجانب، مسجد گوهر شاد را به توپ بست و معترضان بي حجابي را به خاک و خون کشيد مي گذرد و امروز بيش از هر روز شاهد به بار نشستن خون آن مظلومان و جهاني شدن آرمان هاي آن انسان هاي والا هستيم.

 

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل همچنين با اشاره به اينکه 21 تير ماه روز حجاب و عفاف و روز نکوداشت يکي از ارزش هاي بزرگ اسلامي و ايراني است، تصريح کرد: هويتي که حجاب و عفاف به جامعه ما مي بخشد الهام گرفته از آيات قرآن کريم و آموزه هاي دين مبين اسلام است و از سوي ديگر ريشه در هويت تاريخي اين ملت دارد که همواره آراسته به گوهر عفت، پاکدامني و زيور بي بديل حجاب بوده است.

 

وي تأکيد کرد: نهادينه سازي فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان يکي از باورهاي ديني مستلزم برنامه ريزي صحيح در سه حوزه فردي، خانواده و جامعه است.

 

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل ادامه داد: براي اجرايي شدن برنامه هاي هر يک از اين حوزه ها نياز به حرکت جمعي است و چنانچه اين همگرايي و همسويي در سطح جامعه فراگير نشود نتيجه مطلوب به دست نخواهد آمد، از اين روبراي نهادينه سازي، گسترش، حفظ و ترويج فرهنگ عفاف و حجاب بايد از همه توانايي ها، اختيارات و امکانات موجود در نهادهاي کشور از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامي، حوزه هاي علميه، آموزش و پرورش، دانشگاه ها، نهادهاي فرهنگ و اقتصادي بهره گرفت.

 

حجت الاسلام موسوي يادآور شد: از روزي که حجاب دچار تغيير و تحول شد و آزادي هاي تعريف نشده در جامعه ما پا گرفت، طلاق که منفور ترين چيزها در نزد پيامبر مکرم اسلام است به ميزان نگران کننده اي افزايش يافت و در مقابل، ازدواج رو به کاهش نهاد که اين مساله بدون شک تنها بخشي از آثار اجتماعي بد حجابي و بي حجابي در جامعه است.

 

وي تأکيد کرد: زنان بيدار ايران اسلامي با مقاومت در برابر تهاجم گسترده تبليغاتي دشمنان نشان دادند که حاضرند از جان خود بگذرند اما از عفت و حجاب خود نگذرندكه  گواه اين ادعا تنها زنان به خون غلتيده مسجد گوهر شاد نيستند بلکه چادرهاي خاکي و ترکش خورده هفت هزار شهيد زن انقلاب اسلامي و دفاع مقدس است که چادر خود را کفن خويش قرار دادند.

 

 امام جمعه شهرستان آران و بيدگل گفت: از اين پس دنيا شاهد خواهد بود که 21 تيرماه به روز جوشش گسترده و فراگير زنان در دفاع از حجاب و عفاف تبديل مي شود و هر سال با شکوه تر از قبل پيام فرياد آن شهيدان مظلوم را به جهانيان خواهند رساند./1307/203/ب2

ارسال نظرات