۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۴۳۷۳۵۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

آمار بالای طلاق و سست شدن بنیان خانواده از اثرات بدحجابی است

استاد حوزه علمیه مازندران افزایش آمار طلاق و سست شدن بنیان خانواده را یکی از اثرات بدحجابی ذکر کرد و گفت: بدحجابی با کنار زدن اخلاقیات و تمرکز بر ظواهر و افزایش تنوع‌ طلبی زمینه انحراف را فراهم می‌کند و به تبع آن به تزلزل خانواده منجر می‌شود.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، حجت الاسلام محمد جوادی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز عفاف و حجاب در این شهرستان برگزار شد با بیان این که حجاب یا پوشش اسلامی در آیات و روایات حد و مرز آن مشخص شده است، گفت: دشمن در تفکرات خود موفق عمل شده است و سؤالی که اینجا مطرح می‌شود این است که مسؤولان کشور در این زمینه چه کردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که نقش خانواده، مدارس و رسانه ملی در تبیین اهیمت حجاب بسیار مهم است، اظهار داشت: گاهی اوقات رسانه ملی ترویج بدحجابی و بی‌حجابی را ناخواسته در دستور کار دارد.

 

حجت الاسلام جوادی با اشاره به این‌که با نگاهی به وصایا شهدا می‌بینیم که به این موضوع اهمیت بیشتری دادند، خاطرنشان کرد: این تفکر باید نهادینه شود که حجاب مصونیت است نه محدودیت و حجاب برای تمام زنان دنیا مصونیت می‌آورد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: برای اینکه به حجاب اسلامی برسیم باید الگوی مناسب معرفی کنیم، بهترین الگو حضرت زهرا(س) محسوب می‌شود و داستان معروف برخورد این حضرت با نابینا نیز در این زمینه است.

 

استاد حوزه علمیه محمودآباد با اشاره به این‌که زمانی که حضرت زینب(س) در حال قدم زدن در خیابان بود از سوی برادرانش استتار می‌شد، گفت: گاهی اوقات در معرفی الگو افراط کردیم و دست نیافتنی معرفی شدند و این مشکل‌آفرین است.

 

وی با بیان این که اساتید دانشگاه، پزشکان و متخصصان ایرانی که در خارج از مرزها با الگوی کامل اسلامی حاضر می‌شوند نیز امروز الگوی جوانان این سرزمین محسوب می‌شود، اظهار کرد: دشمنان این کشور مایل نیستند حجاب را به عنوان یک مدل ملی برای کشورمان بپذیرند و باید زوایای این موضوع به خوبی واکاوی شود.

 

حجت الاسلام جوادی تصریح کرد: بی‌حجابی از نخستین کانون تربیتی شکل می‌گیرد و دشمنان خوب می‌دانند که با بی‌حجابی و پوشش نامناسب خانواده نابود می‌شود و با نابودی خانواده ریشه دین از بین می‌رود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که بسیاری از مشکلات اجتماعی مانند طلاق و روابط نامشروع از بی‌حجابی و بدحجابی شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: تجددخواهی و مدرنیته پسندی در جامعه موجب شده است تا برخی از افراد تز روشنفکری به خود بگیرند و این امر موجب از بین رفتن غیرت، حیا و خودباوری می‌شود.

 

حجت الاسلام جوادی در ادامه گفت: بسیاری از جوانان کشور تصور می‌کنند که آن چیزی که از سوی غرب با عنوان مدرنیته وارد کشور شده و هیچ تحلیلی بر روی آنها صورت نپذیرفت دقیق و درست است و از خود اصلی فاصله می‌گیرند.

 

وی افزود: با هر روز قرار گرفتن در این مسیر و فاصله بیشتر از خود، موجب می‌شود راه و رسم غرب‌گرایی را بیشتر فراگرفته و این امر از خودباوری آنها می‌کاهد تا جایی که دیگر فرهنگ و اولویت‌ ارزش‌های این جوان تزی کاملا غربی به خود گرفته است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران عفاف و حجاب را امری فطری و مایه وقار و عزت امت اسلام دانست و گفت: بانوان ما در جامعه، رسالت سنگینی بر عهده دارند و باید در این رابطه با رعایت حجاب و عفاف، پایبندی به مسائل اخلاقی، در استحکام روابط خانوادگی در سایه رعایت حجاب و عفاف اسلامی تلاش کنند.

 

حجت الاسلام جوادی با بیان این که دین مبین اسلام به پوشش و رعایت عفاف و حجاب اسلامی اهمیت زیادی می دهد، افزود: فرهنگ لباس و پوشش آنقدر اهمیت دارد که همه ارزش ها، روش ها، الگوها و رفتارهای فرد و اجتماع را شامل می شود.

 

وی با بیان این که بی‏حجابی، زن را صاحب فضیلت نمی ‏کند و گفت: دین مبین اسلام به پوشش و رعایت عفاف و حجاب اسلامی اهمیت زیادی می دهد و فرهنگ لباس و پوشش آنقدر اهمیت دارد که همه ارزش ها، روش ها، الگوها و رفتارهای فرد و اجتماع را شامل می شود و در این راستا ارزش زن بالاتر از آن است که خود را چراگاه چشم ‏های نامحرمان سازد و زنان جامعه ما اکنون بیش از هر زمان دیگری باید در این رابطه مراقبت کنند.

 

استاد حوزه اظهار داشت: فرهنگ عفاف و حجاب یکی از باورهای اصیل دینی است که با شناسایی مرزهای مفهومی حیا، عفاف و حجاب که جان مایه فرهنگ عفاف هستند و نیز ابزار و شیوه های نو، مؤثر و اطلاعات جامعه شناسی و روان شناختی به جامعه تزریق می شود.

 

وی افزایش آمار طلاق و سست شدن بنیان خانواده را یکی از اثرات بدحجابی ذکر کرد و اظهار داشت: بدحجابی با کنار زدن اخلاقیات و تمرکز بر ظواهر و افزایش تنوع‌ طلبی زمینه انحراف را فراهم می‌کند و به تبع آن به تزلزل خانواده منجر می‌شود./950/202/ب2

ارسال نظرات