۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۴۳۷۳۶۰
کارشناس مسائل مذهبی:

کار فرهنگی اگر خالصانه و برای خدا باشد مثمر ثمر خواهد بود

حجت الاسلام میرزایی گفت: مربیان تربیتی خط مقدم جبهه فرهنگی هستند، یک مربی تربیتی باید دغدغه این را داشته باشد که دل متربی خود را با خدا گره بزند، باید در وجودش اخلاص باشد، کار فرهنگی اگر خالصانه و برای خدا باشد مثمر ثمر خواهد بود.
کارفرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام میرزایی، کارشناس مسائل مذهبی، عصر امروز در جلسه تخصصی مربیان تربیتی که در فرهنگسرای خانواده اصفهان برگزار شد، گفت: در دین اسلام روایات زیادی درباره قناعت وارد شده است، وقتی خداوند بندگان را به قناعت سفارش می کند در واقع قانع بودن نسبت به دنیا است چون دنیا کوچک است.

 

وی ادامه داد: شخصی از امام صادق(ع) پرسید دنیا متاع قلیل است به چه معنا است، حضرت فرمودند: اگر کنار دریا بروی و انگشتت را داخل آب دریا فرو ببری تری انگشت تو مثل دنیا و دریا مانند آخرت است، مؤمن باید به دنیا قانع و به آخرت حریص باشد.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: مؤمن باید پر تحرک و با انگیزه باشد و طوفان به پا کند همانطور که حضرت امام(ره) با انقلاب اسلامی طوفان به پا کرد، اشک حضرت زهرا(س) دنیا را تکان داد و عالم مدیون ایشان است، مربیان تربیتی باید حریص باشند، خداوند در قرآن کریم می فرماید: پیامبری به سوی شما فرستادم که حریص به هدایت شما است.

 

حجت الاسلام میرزایی بیان داشت: در تبلیغ دین باید حداکثری باشید، امام حسن عسکری(ع) می فرمایند: کسی که به خاطر ما یتیمی را که محبتش از ما قطع شده بر عهده بگیرد و او را رشد دهد و تربیت کند خداوند بلند مرتبه رو به این بنده می کند و به ملائکه می گوید برای هر حرف و کلمه ای که از دهانش بیرون آمده هزار قصر در بهشت بسازید و هر نعمتی می توانید در آن قرار دهید.

 

وی  اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: شدیدتر از یتیمی که پدر و مادرش مرده اند یتیمی است که از امامش بریده شده و نمی تواند به امامش برسد، مربی تربیتی باید برای یتیمانی که از امام و ولایت جدا شده اند دلسوز باشد، ویژگی یک مربی تربیتی سوختن است، باید بسوزیم تا انسان بسازیم.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: شهید چمران کسی بود که برای هدایت بچه شیعه می سوخت، امروز جنگ است و یک جنگ جدی و تمام عیار در پیش رو داریم، مقام معظم رهبری فرمودند: در عرصه فرهنگ بنده به معنای واقعی کلمه احساس نگرانی می کنم و دغدغه دارم.

 

حجت الاسلام میرزایی گفت: مربیان تربیتی خط مقدم جبهه فرهنگی هستند، یک مربی تربیتی باید دغدغه این را داشته باشد که دل متربی خود را با خدا گره بزند، باید در وجودش اخلاص باشد، کار فرهنگی اگر خالصانه و برای خدا باشد مثمر ثمر خواهد بود، اخلاص معجزه ای است که انسان را بالا می برد./869/202/ب2

ارسال نظرات