۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۳۷۳۶۴
تولیت مدرسه علمیه ولی‌عصر بناب:

حجاب حدود الهی و رعایت آن وظیفه ای همگانی است

حجت الاسلام باقری بنابی با بیان اینکه امروز در نظام جمهوری اسلامی همه مسؤول رعایت حدود الهی هستند و حدود الهی و نص صریح آیات الهی قابل‌ اغماض و مذاکره و معامله نیست، گفت: حجاب حدود الهی و رعایت آن وظیفه ای همگانی است.
احکام حجاب و پوشش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی باقری بنابی، امام‌جمعه بناب و رییس شورای فرهنگ عمومی این شهرستان عصر امروز در دیدار با مسؤولان این شهرستان با اشاره با آیات الهی در قرآن کریم، اظهار داشت: دستور و فرمان الهی به بندگان خویش این است که هم مؤمن باشید و از یاوران الهی باشید.

 

وی با بیان اینکه فرمایش مقام معظم رهبری که می‌فرمایند انقلابی باشید تفسیر همین آیه الهی است، افزود: مسؤول بودن، متعهد بودن، متدین بودن، دلسوز بودن از صفات انقلابی بودن است که اگر مسؤولان یک شهر این شرایط را داشتند و وحدت و همدلی سرلوحه امور آن‌ها باشد می‌توانند یک شهر را تبدیل به مدینه فاضله کنند.

 

امام‌جمعه بناب با اشاره به اینکه نبود تمام شرایط انقلابی بودن و عدم هماهنگی در بعضی مسؤولان موجب قصور در کارها می‌شود، افزود: بناب دارای سرمایه‌های فرهنگی قابل‌توجهی است و وجود دانشگاه‌ها و حوزه علمیه و فرهیختگان و علما پتانسیل‌های عظیم فرهنگی این شهر است که به نحو مطلوب از آن‌ها استفاده نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه مدرسه علمیه بزرگ ولی‌عصر(عج) بناب بزرگ‌ترین ظرفیت این شهرستان و منطقه برای ترویج فرهنگ دینی است، بر ضرورت توجه مسؤولان به این پتانسیل عظیم تأکید کرد و افزود: این مدرسه علمیه با وجود طلاب ارزشمند می‌تواند بسیاری از نیازهای منطقه و شهرستان را از حیث معنوی تأمین و تکمیل کند.

 

حجت‌الاسلام باقری بنابی با تأکید بر جدیت در امر فرهنگ و ترویج آموزه‌های اسلامی، وظیفه مسؤولان را سنگین و حساس دانست و تصریح کرد: در شرایط کنونی و با وجود هجمه فرهنگی عظیم غرب علیه داشته‌های دینی و انقلابی ایران اسلامی این مسأله از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

 

وی با اشاره به هفته حجاب و عفاف و همایش مدافعان حریم خانواده، اظهار داشت: امروز در نظام جمهوری اسلامی همه مسؤول رعایت حدود الهی هستند و حدود الهی و نص صریح آیات الهی قابل‌ اغماض و مذاکره و معامله نیست و همه اعم از آحاد جامعه که مسلمان هستند و مسؤولان هر یک به‌ نوبه خود باید در ترویج احکام الهی تلاش کنند.

 

تولیت مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) بناب با اشاره به اینکه بناب شهری مذهبی و مردم آن مردمی متدین هستند و خوشبختانه این پدیده در شهرستان بناب در حداقل قرار دارد، از عموم مردم و مسؤولان خواست تا بعض افراد که از روی ناآگاهی گاها در رعایت حدود الهی و حجاب اسلامی سهل‌انگاری می‌نمایند را آگاه کنند.

 

وی با بیان اینکه حجاب نه‌ تنها یک محدودیت نیست، بلکه مصونیت از آسیب‌های اجتماعی و حفظ کرامت زن است، تأکید کرد: مسؤولان و متولیان فرهنگی باید این مسأله را به‌ صورت یک اعتقاد و اندیشه در میان زنان جامعه ترویج داده و فرهنگ‌سازی در امر حجاب و ضد فرهنگ نشان دادن بدحجابی و بی‌حجابی را در دستور کار خود قرار دهند./854/203/ب2

ارسال نظرات