۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۴۳۷۴۸۰
کارشناس علوم فضای مجازی:

فضای مجازی ضربات جبران ناپذیری به فضای حقیقی جامعه وارد می کند

مدیر مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان گفت: اتفاقاتی که در فضای مجازی به وقوع می پیوندد، ضربات جبران ناپذیری به فضای حقیقی جامعه وارد می کند، ضرباتی که بنیان خانواده ها را سست کرده و کارِ زن و شوهرها را به طلاق می کشاند.
سواد رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، رامین سنمار صبح امروز در جلسه ای که با موضوع 44 کارگاه تخصصی آموزش سواد رسانه ای در سالن همایش نهاد رهبری دانشگاه اصفهان برگزار شد، گفت: نهادهای دولتی از ما حمایت نمی کنند.

 

وی در ابتدا کلینیک های تخصصی مختلفی را که برای رسیدگی به جرائم سایبری تشکیل داده بود معرفی کرد و افزود: کلینیک تخصصی امنیت مجازی، کلینیک تخصصی مشاوره حقوقی جرائم سایبری و و رایانه ای، کلینیک تخصصی اعتیاد به رسانه های دیجیتال و کلینیک تخصصی سلامت فرزندان در فضای مجازی، کلینیک های مختلفی است که بنده به کمک جمعی از دوستان بدون حمایت نهادهای دولتی راه اندازی کرده ایم.

 

سنمار ادامه داد: هدف از راه اندازی کلینیک های مختلف در کار گروه های متفاوت، برطرف کردن مشکلاتی بوده که تا الآن سبب از بین رفتن بنیان بسیاری از خانواده ها شده است.   

 

مدیر مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان اذعان کرد: حدود دو سال است که به صورت مردم نهاد فعالیت خود را در اصفهان شروع کرده و تا الآن به لطف خداوند پنجاه پرونده را حل و فصل کرده ایم که از این پنجاه پرونده حدود سی پرونده به صورت رایگان به سرانجام رسیده است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر در حال راه اندازی یک دانشگاه برای آموزش سواد رسانه ای در قالب دانشگاه علوم کاربردی هستیم که حمایت نهادهای دولتی را می طلبد.

 

سنمار در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که پیرامون ناشناخته بودن فعالیت های این مجموعه برای شهروندان اصفهانی، اظهار کرد: متأسفانه به دلیل عدم همکاری دوستان در نهادهای دولتی اطلاع رسانی بسیار ضعیف انجام شده، در صورتی که ما از شهرهای دیگر مراجعاتی داشته ایم و حتی برخی افراد از ما درخواست کرده اند که یک شعبه در شهر آن ها تأسیس کنیم.

 

مدیر مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان دلیل راه اندازی کارگاه های آموزش سواد رسانه ای را این گونه عنوان کرد: نخستین اولویت ما از راه اندازی کارگاه های آموزش سواد رسانه ای این است که افرادی را با اشراف کامل و نظارت کامل با محتوایی که ما تعریف می کنیم، آموزش دهیم تا جرائم سایبری کم تر به وقوع پیوندد.

 

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که پرسید بزرگ ترین دغدغه شما چیست، افزود: این مرکز حاصل حضور 10 ساله بنده در ارگان های مختلف است، ارگان هایی که برای رسیدگی به امور سایبری و رایانه ای مردم محدودیت های جدی دارند، ولی ما چنین محدودیت هایی نداریم و برای خدمت رسانی به مردم کاملاً آماده ایم.

 

سنمار ابراز کرد: اتفاقاتی که در فضای مجازی به وقوع می پیوندد، ضربات جبران ناپذیری به فضای حقیقی جامعه وارد می کند، ضرباتی که بنیان خانواده ها را سست کرده و کارِ زن و شوهرها را به طلاق می کشاند.

 

وی با انتقاد از نهادهای دولتی تصریح کرد: راه کارهای ما عملیاتی است، ما اگر بتوانیم یک دهم مشکلات مردم را حل و فصل کنیم به خودمان افتخار می کنیم ولی متأسفانه با کمبود بودجه مواجه هستیم و از طرف نهادهای دولتی هم حمایتی از ما نمی شود.

 

سنمار گفت: ان شاء الله با برگزاری کارگاه های آموزش سواد رسانه ای در 44 عنوان و در 6 حوزه، بتوانیم گام اساسی در به آگاهی رساندن افراد جامعه برداشته باشیم.

 

وی در پایان اذعان کرد: هر کدام از کارگاه های ما حدود دو ساعت زمان می برد و مخصوص افراد بالای 15 سال است، متقاضیان می توانند با مراجعه به سایتwww.cphc.ir  در این کارگاه ها ثبت نام کنند، هزینه ثبت نام برای هر نفر 50 هزار تومان است ولی برای ارگان های مختلف تخفیف ویژه منظور شده است./202/867/ب1

ارسال نظرات