۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۶
کد خبر: ۴۳۷۵۹۲
استاد حوزه و دانشگاه:

اخلاق حلقه مفقوده جوامع بشری است 

استاد اخلاق حوزه علمیه تبریز گفت: امروز مهم‌ترین نیاز جامعه بشری بازگشت به اخلاق و توجه به رحمت واسعه الهی است.
اخلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مهدی عالی، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز با تأکید بر این‌که شناخت صحیح از رسالتی که روحانیت بر عهده دارد، نصف مسیر در انجام وظیفه است، اظهار داشت: اگر شناخت دقیق از وظیفه خود نداشته باشیم، بیراهه رفته‌ایم.


وی با اشاره به این‌که مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام و مکتب تشیع یکی از رسالت‌های خطیر روحانیت در اعصار مختلف بوده است، افزود: جنگ نرم دشمنان علیه اسلام محدود به زمان و مکان خاص نیست، یکی از مهم‌ترین ابزارهای این جنگ شبکه های ماهواره ای و سایت های اینترنتی است.


حجت الاسلام عالی با بیان این‌که تماشای شبکه های ماهواره‌ای امروز تهدیدی برای بنیان خانواده های ایرانی است، خاطرنشان کرد: شبکه های ماهواره ای، روابط انسانی را به عنوان بزرگ ترین سرمایه جامعه مورد هدف قرار داده است، چنین رسانه‎‌هایی عامل اصلی نابودی اخلاق در جوامع بشری هستند.


این استاد اخلاق حوزه علمیه تبریز با تأکید بر این‌که امروز مهم‌ترین نیاز جامعه بشری بازگشت به اخلاق و توجه به رحمت واسعه الهی است، گفت: معنویت و اخلاق الهی ضامن سلامت روحی و روانی جامعه است، فراموشی اخلاق به منزله فراموشی کرامت انسانی افراد است.


حجت الاسلام عالی با بیان این‌که شبکه های ضددینی، ضداخلاقی و مستهجن ماهواره‌ای حریم اعضای خانواده را از بین می برد، تصریح کرد: بسیاری از خانواده‌ها بدون توجه به آسیب‌های ماهواره و بدون داشتن سواد حداقلی در موضوع رسانه، از این وسیله استفاده می‌کنند.


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که بسیاری از فیلم ها و سریال های شبکه های فارسی زبان ماهواره ای برای فرزندان حتی والدین مناسب نیست، گفت: وقتی اعضای یک خانواده به راحتی ساعت‌ها پای تماشای فیلم‌های ماهواره می‌نشینند، جایگاه بسیاری از ارزش‌ها به مرور زمان کم‏رنگ می‌شود.


وی خرافه ‏پرستی، کم‏رنگ شدن اعتقادات و بی‌بند و باری را از آثار استفاده از ماهواره در خانواده ها دانست و افزود: بسیاری از فرزندان خانواده هایی که از برنامه های شبکه های ماهواره ای استفاده می کنند، به مشکلات شخصیتی و هویتی مبتلا شده اند؛ از این رو وظیفه داریم؛ خطر شبکه های ماهواره ای را متوجه جامعه کنیم./202/935/ب1

ارسال نظرات