۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
کد خبر: ۴۳۷۶۴۲

انتشار شماره صد و پانزدهم ماهنامه ملیکا

صد و پانزدهمین شماره ماهنامه ملیکا(ماهنامه فرهنگی کودکان ایران) از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) چاپ و روانه بازار شد.
ماهنامه ملیکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 115 ماهنامه ملیکا(ماهنامه فرهنگی کودکان ایران) ویژه تیر‌ماه 1395 به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شد.

 

در این شماره می‌خوانیم: «مهدی یار»، «روزهای ماه/ تیر»، «قند و پند/ میوه بهشتی»، «شعر/ شهادت حضرت علی علیه السلام»، «حیوانات قرآنی/ ما چهار تا پرنده بودیم»، «چشم به راه/ خورشید گم شده؟»، «صندوق صدقه» و «قصه شهر جنگلی».

 

در ذیل موضوعی با عنوان روزهای ماه؛ تیر مطالبی آمده که برخی از آنها به این شرح است: « اول تیرماه ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام است، امام حسن مجتبی علیه السلام امام دوم ما شیعیان است، پدربزرگش حضرت محمد صلی الله علیه و آله او و برادر عزیزش را سرور جوانان اهل بهشت دانسته اند.

 

هفتم تیرماه نیز روز شهادت حضرت علی علیه السلام است، حضرت علی علیه السلام در خانه کعبه به دنیا آمد و در مسجد هم شهید شد. ما به وجود او که امام اول مان است افتخار می کنیم.

 

16 تیرماه نیز عید فطر است، ماه رمضان که تمام می شود ماه دیگری به نام شوال از راه می رسد که اولین روزش عید فطر نام دارد؛ مسلمانان جهان در این روز نماز عید می خوانند و به دید و بازدید هم می روند».

 

میوه بهشتی عنوان یکی دیگر از موضوعات این ماهنامه است که ذیل آن می خوانیم: «امام علی علیه السام یک انار سرخ رنگ برای همسرش زهرا سلام الله علیها می برد. همان طور که می رفت؛ پیرمردی را دید که اه و ناله می کرد. امام علی علیه السلام پرسید: چرا ناراحتی؟ پیرمرد گفت: من بیمارم و با خوردن انار حالم خوب می شود.

 

امام علی علیه السلام انار را نصف کرد و گفت: نیمی از این انار برای تو و نیمی برای همسرم زهرا سلام الله علیها که بیمار است. پیرمرد گفت: آن نیمه انار را هم به من بده. امام علی علیه السلام آن را هم به پیرمرد داد و دست خالی به خانه برگشت.

 

وقتی به خانه آمد، دید ظرف بزرگی از انار در خانه هست، با تعجب پرسید: این همه انانر را چه کسی آورده؟ حضرت فاطمه سلام الله علیها فرمود: این ظرف از طرف خداست، که خدا به هر کسی بخواهد روزی بسیار می دهد».

 

صد و پانزدهمین شماره ماهنامه ملیکا(ماهنامه فرهنگی کودکان ایران) ویژه تیر‌ماه 1395 به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) و با قیمت 5000 تومان چاپ و روانه بازار شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات