۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۴۳۷۶۵۶
استاد حوزه علمیه:

تغییر ارزش‌ها، مهم‌ترین پیامد تهاجم فرهنگی است

مدرس حوزه علمیه شهرستان زاهدان گفت: در جامعه دیروز افراد از ضد ارزش‌ها گریزان بودند و به همین دلیل در مقابل دستور کشف حجاب رضاخان مقاومت کردند، اما امروز با تهاجم فرهنگی، تغییر ارزش‌ها در جامعه صورت گرفته و به‌راحتی مغلوب فرهنگ‌های تحمیلی می‌شویم.
تهاجم فرهنگی

محجوب پارسی، مدرس حوزه علمیه شهرستان زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: در زمان رضاخان وقتی دستور کشف حجاب صادر شد، علمای اسلامی به مقابله برخاستند و جامعه در مقابل این دستور مقاومت کرد، اما در عصر حاضر، ماهواره و شبکه‌های مجازی به راحتی ارزش‌های اسلامی را در جامعه کمرنگ کرده‌اند.

 

وی اظهار کرد: اگر جامعه از ضد ارزش‌ها گریزان باشد، نمی‌توان به راحتی هر فرهنگ غلطی را جا بیندازیم، اما وقتی به مرور ارزش‌ها را تغییر دهند، می‌توان هر فرهنگ و سنت منحطی را تحمیل کرد.

 

مدرس حوزه علمیه زاهدان افزود: متأسفانه امروزه افزون بر ماهواره که در حال فروپاشاندن خانواده است و فضای مجازی که حیا و غیرت را از امت اسلامی گرفته، برخی شبکه‌های داخلی هم مردم را سرگرم امور لغو و بیهوده کرده است.

 

وی بیان کرد: مشکل دیگری که مانع نشر ارزش‌های الهی در جامعه است، پیروی برخی مسؤولان مملکت از سبک زندگی اشرافی است؛ همانطور که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بارها این خطر را به مسؤولان متذکر شدند، نباید خوی کاخ نشینی و تجمل‌گرایی وجود داشته باشد.

 

پارسی عنوان کرد: وقتی دولتمردان سوار اتومبیل‌های گران‌قیمت شوند و در تلویزیون ملی هم برنامه‌هایی پخش شود که زندگی اشرافی را تبلیغ می‌کند، نمی‌توان از مردم توقع داشته باشیم که به دنبال تجملات نباشند.

 

وی ادامه داد: نهادهای دینی و فرهنگی مانند اداره تبلیغات اسلامی و اداره ارشاد باید با همکاری رسانه، تصمیم جدی برای جلوگیری از گسترش بدحجابی بگیرند، نه اینکه فقط از نیروی انتظامی بخواهیم که وارد عمل شود.

 

استاد حوزه علمیه در پایان بیان کرد: نسل جوان ما باید خود را پیدا کند، باید به او آگاهی بدهیم، نه اینکه اجبار کنیم؛ نسل جوان ما اعتقادات پاکی دارند، فقط نیاز است تا روح خودباوری و اعتماد به نفس را به آنان برگردانیم./303/831/ب1

ارسال نظرات