۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۴۳۷۶۵۹
استاد حوزه علمیه کرمان:

وزارت فرهنگ به فتوای مراجع تقلید توجه کند

کارشناس مسائل دینی با اشاره به مسأله کنسرت و موسیقی، گفت: کنسرت ابتذال است و ترویج دهنده روجیه ابتذال در جامعه هستند.
 وزارت فرهنگ به فتوای مراجع تقلید توجه کند

حجت الاسلام حسین جوپاری، استاد حوزه علمیه حضرت ابالفضل قناتغستان کرمان، در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به مسئله کنسرت ها و ارتباط آن با شادی و نشاط جامعه، گفت: اسلام با تفریح صحیح و شادی شرعی مخالف نیست؛ لکن برخی از این مسئله سوء استفاده کرده و به عمد و یا سهو سعی در ترویج موسیقی های مبتذل و شادی های مخالف با شرع دارند.

 

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: مجریان کنسرت و موسیقی های مبتذل بیشتر انسان های جاهل هستند و شناخت کاملی از دین و روان انسان ندارند.

 

وی به محرمات مساله موسیقی اشاره کرد و گفت: احکام اسلامی کلی و نوعی هستند و انسان باید برای درک جزئیات به عرف و یا نظر مراجع تقلید مراجعه کند.

 

این کارشناس مسائل دینی به شاخصه های موسیقی سالم و مورد تایید دین اشاره کرد و گفت: انسان دارای دو بعد روح الهی و حیوانی است و هر موسیقی غنایی که انسان را از بعد الهی دور کند و به بعد حیوانی برساند، حرام و گوش دادن آن صحیح نیست.

 

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: کنسرت ابتذال است و ترویج دهنده روحیه ابتذال در جامعه هستند.

 

وی مشکل اصلی رواج گناه در جامعه را ضعف روحیه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر ضعیف است؛ بر همین اساس بی خیالی و بی توجهی به حرام و ارتکاب گناهان در سطح جامعه سبب عادی شدن گناه و شیوع آن شده است.

 

کارشناس مسائل مذهبی به نتایج امر به  معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: این واجب الهی از شیوع گناه در جامعه جلوگیری می کند و سبب می شود که افراد نتوانند با آزادی کامل روی به ارتکاب گناهان بیاورد.

 

وی ابراز داشت: به طور کلی محرمات الهی جنبه حیوانی را در انسان ترویج می دهند و در طرف مقابل انسان را از گرایش ملکوتی جدا کرده و به حیوانیت می رساند.

 

این کارشناس مسایل مذهبی گفت: روح حیوانی انسان را از معنویت و دین غافل می کند و زمینه فساد و تباهی را در انسان بیشتر می کند.

 

استاد حوزه علمیه کرمان با انتقاد از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فتاوای دینی و سخن مراجع توجه ندارد و در اجرای امور کمتر به سخن  دین و متخصصان دینی اهمیت می دهد.

 

وی با بیان اینکه برخی از دستگاه های فرهنگی متولی اجرای برنامه های ضد فرهنگی و دینی شده اند، اظهار داشت: متاسفانه برخی از دولتمردان و وزیران به طور رسمی در مجالس لهو و حرام می کنند ولی متوجه اثرات حضور خود نیستند که چه آسیب هایی را برای جمهوری اسلامی و دولت به دنبال دارد.

 

وی تاکید کرد: گناه یک شخص را نباید به اصل نظام نسبت دهیم، بلکه باید جرم هر شخص را به خود او نسبت دهیم و از زیر سوال بردن اصل مجموعه خودداری کنیم.

 

حجت الاسلام جوپاری در پایان با اشاره به اینکه عمده علت ترویج گناهان در جامعه ضعف روحیه امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: امربه معروف و نهی از منکر یک واجب دینی است و وجود آن از گسترش جرم و گناه در جامعه جلوگیری می کند./9701/302/ب3

ارسال نظرات