۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۴۳۷۶۶۴
ازابتدای سال جاری؛

بیش از ۳۴ هزار نفر نیازمند به زیارت حضرت رضا مشرف شدند

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: با حمایت های مالی و معنوی کمیته امداد و برخی دستگاه ها در ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۴ هزار زائر به زیارت حضرت رضا(علیه السلام) مشرف شدند.
حبیب الله آسوده قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از سایت خبری کمیته امداد، حبیب الله آسوده قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با اعلام این مطلب که در روایات کثیری به زیارت این امام همام تاکیدات زیادی شده است، اظهار کرد: کمیته امداد خراسان رضوی با توجه به قرار داشتن در جوار مضجع نورانی امام هشتم در کنار سایر فعالیتهای حمایتی خود، نسبت به فراهم شدن بستر زیارت برای مشتاقانی که در حسرت زیارت مانده اند، اقدام می کند.

 

وی تصریح کرد: طرح های زیارتی که با حمایت و مشارکت این نهاد برگزار و موجب زیارت زائران شده است، شامل دهه کرامت و دهه ولایت، معین الضعفاء، شمس الشموس، ماه رمضان و افطاری، مبداء تا مبداء و اردوهای اردوگاه ثامن الائمه(علیه السلام) می باشد.

 

آسوده خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون و با گذشت فقط ۴ ماه ، ۳۴ هزار و ۴۵۸ زائر در قالب طرح شوق زیارت در گروههای یا معین الضعفاء، شمس الشموس، ماه رمضان و افطاری، مبداء تا مبداء و اردوهای اردوگاه ثامن الائمه(علیه السلام) از زیارت حرم رضوی بهره مند شده اند در حالی که این رقم در سال گذشته ۴۳ هزار و ۵۰۰ مورد بوده است .

 

قائم مقام این نهاد به تشریح طرح های مختلف پرداخت و اظهار کرد: طرح دهه کرامت میلاد حضرت معصومه(سلام الله علیه) تا میلاد حضرت رضا(علیه السلام) و دهه ولایت عید قربان تا غدیر با حضور و اعزام مددجویان کمیته امداد از سراسر استان صورت می گیرد که در سال گذشته در این قالب ۱۱ هزار زائر به حرم مطهر مشرف شدند.

 

وی با عنوان این مطلب که طرح معین الضعفاء با همراهی معاونت زیارت استانداری، آستان قدس رضوی، کمیته امداد و بهزیستی به صورت یک روزه و با زائران مددجوی هم استانی صورت می گیرد، ادامه داد: در این قالب نیز در سال گذشته ۹۶۰ مددجو به مشهد اعزام شدند در حالی که این رقم در ۳ماهه نخست ابتدای امسال یک هزار و ۲۰۰ نفر را نشان می دهد.

 

آسوده، طرح شمس الشموس که از ابتدای امسال کلید خورده را طرح مشارکتی بین کمیته امداد، آستان قدس رضوی، حج و زیارت و سپاه پاسداران و ۳ روزه خواند و بیان کرد: در راستای اجرای این طرح در ۲ مرحله ۲ هزار و ۵۲۱ نفر به پابوسی مرقد امام مهربانیها نائل شده اند.

 

قائم مقام کمیته امداد خراسان رضوی نیز میزان مددجویان شرکت کننده در اردوهای اردوگاه ثامن الائمه(علیه السلام) این نهاد در سال جاری را ۲ هزار و ۵۵۰ نفر و در سال گذشته ۷ هزار و ۳۶۷ نفر برشمرد و اعلام کرد: در قالب طرح اطعام افطاری حرم مطهر نیز در سال جاری ۲۳ هزار زائر و در گذشته نیز ۱۵ هزار زائر علاوه بر زیارت از ضیافت افطار در جوار امام رضا(علیه السلام) بهره مند شدند .

 

وی طرح مبداء تا مبداء را مربوط به زائرینی دانست که در سامانه معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی ثبت نام و از مزایای آن بهره مند می شوند و خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح ۳۰۰ زوج شامل نو عروس و نودامادهای کمیته امداد از ۳ استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی به مشهد مقدس اعزام شدند.

 

آسوده ضمن تقدیر و تشکر از خدمات بسیار خوب و موثر آستان قدس رضوی که در امور زیارت افراد نیازمند و بویزه مددجویان این نهاد ارائه می شود، یادآور شد: تمام مددجویانی که در قالب طرح های مختلف به مشهد مقدس و زیارت حضرت رضا نائل می شوند، از یک وعده غذای متبرک آن امام همام متنعم می شوند./836/د102/ل

ارسال نظرات