۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۴۳۷۶۹۵
استاد حوزه علمیه:

تحریم های موشکی نقض برجام است

حجت الاسلام عرب زاده با بیان اینکه تحریم های موشکی نقض برجام است، گفت: در قطعنامه شورای امنیت تحریم های موشکی نیز آورده شده و این رد برجام است.
محمد حسن عرب زاده استاد حوزه علمیه قم

حجت الاسلام محمد حسن عرب زاده، استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با بیان این که تیم مذاکره کننده توانایی اداره برجام را نداشت، گفت: در مذاکره هسته ای ما کوتاه آمدیم؛ دلیل این کوتاه آمدن ها نیز خود رئیس جمهوری بود که در حین مذاکره حرف از خزانه خالی می زند و با این جو سازی ها تیم برجام را زیر فشار قرار می داد.


این کارشناس مسائل سیاسی به بررسی برجام پرداخت و افزود: تیم مذاکره کننده در مذاکره بی تدبیر بود و درایت لازم برای هدایت مذاکره را نداشت و امتیاز قابل توجهی دادند ولی دستاوردهای ناچیزی را گرفتند.


این فعال سیاسی با بیان اینکه تحریم های موشکی نقض برجام است، خاطرنشان کرد: در قطعنامه شورای امنیت تحریم های موشکی نیز آورده شده و این رد برجام است.


وی گفت: این که دولت قطعنامه را نپذیرفته و تحریم ها را قبول نکرده است، به معنای عدم نقض برجام نیست؛ بلکه با همین نپذیرفتن نیز تحریم ها برپا می شود.


این کارشناس مسائل مذهبی گفت: باید دقیق این قطعنامه ها مرور تا حق مطلب مشخص شود و مکر و حیله آنان آشکار شود.


این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: مذاکره کنندگان با مردم صداقت ندارند و مسائل را صریح و شفاف بیان نمی کنند و بسیاری از امور را کتمان می کنند.


حجت الاسلام عرب زاده در پایان گفت: دولت با قدرت های جهانی یک معامله سفیهانه کرد و بد باختی را برای ملت ایران به ارمغان آورد./302/9701/ب1

ارسال نظرات