۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۴۳۷۷۱۹
کدخدایی در صحن علنی مجلس:

قوانین انتخاباتی کارآمدی خود را از دست داده است

نامزد حقوقدان شورای نگهبان گفت: قوانین و نظام انتخاباتی کشور کارآمدی خود را تا حد زیادی از دست داده است به همین علت باید هرچه زودتر قانون جامع انتخابات تدوین شود.
کدخدایی

به گزارش سرویس پیشخوان  خبرگزاری رسا به نقل از فارس، عباسعلی کدخدایی یکی از حقوقدانان پیشنهادی قوه قضائیه برای شورای نگهبان امروز با حضور در صحن علنی مجلس اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی یکی از نهادهای عالی جمهوری اسلامی است که به دلیل ساختار مردمی و ارتباط مستقیمی که با مردم دارد و همچنین به دلیل اختیارات خود جایگاه راهبردی را در نظام به خود اختصاص داده است.

 

وی افزود: مجلس با توجه به جایگاه و اهمیتی که در بین سایر نهادها دارد، همواره تبلور مردم‌سالاری دینی است.

 

کاندیدای حقوق‌دان شورای نگهبان تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی علاوه بر صلاحیت‌ها و اختیارات، وظیفه تقنینی و نظارتی نیز دارد و همین موجب شده تا جایگاه رفیعی را در بین ارکان دیگر داشته باشد و همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) قرار بگیرد.

 

کدخدایی برهمین اساس اضافه کرد: خوشبختانه عملکرد مجلس شورای اسلامی در ادوار مختلف نشان داده همواره پشتیبان مردم و نظام بوده است.

 

وی ادامه داد: شورای نگهبان به همراه مجلس شورای اسلامی در جهت صیانت از حقوق مردم و قانون اساسی و همچنین حاکمیت قانون، قدم برمی‌دارد و نیاز است تا یک هماهنگی بین نمایندگان و اعضای شورای نگهبان صورت گیرد.

 

کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان در ادامه، ضرورت تعامل موثر بین مجلس و شورای نگهبان را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این میان ممکن است نواقصی در قوانین وجود داشته باشد که بخشی از آنها با تعامل کمیسیون‌های تخصصی، همکاری مرکز پژوهش‌ها و استفاده از نظرات کارشناسی برطرف شده و می‌تواند امور را ارتقا دهد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص بحث نظارت بر انتخابات گفت: متاسفانه ما در این زمینه مشکلات زیادی داشتیم. به هر حال قوانین و نظام انتخاباتی ما تا حد زیادی کارآمدی خود را از دست داده و تا زمانی که این قوانین تدوین نشوند این مشکلات و نواقص نیز حل نخواهد شد لذا هرچه سریع‌تر باید قانون جامع انتخابات تدوین شود و این همت زیادی را از سوی مجلس و نمایندگان می‌طلبد.

 

کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان در بخش پایان ضمن بیان سوابق تحصیلی و کاری خود یادآور شد: براساس نظارت‌های تقنینی و آنچه در اصل 138 و 85 قانون اساسی آمده به مدت 6 سال در خدمت رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودم که تا حدود زیادی در تنظیم رابطه دولت و مجلس موثر بوده است./836/د102/ل

ارسال نظرات