۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۴۳۷۷۲۲
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر قزوین:

حجاب زمینه ساز تامین عفاف برای جامعه است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج)قزوین با بیان اینکه حجاب زمینه تامین عفاف برای جامعه است گفت: می‌توان به این نتیجه رسید که اگر در جامعه عفاف زیر سوال برود قوانین به هم می‌ریزد و به هم ریختگی هرج و مرج به همراه دارد که خانواده و جامعه را تحت الشعاع قرار می‌دهد.
حجت الاسلام علی معبودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی معبودی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج)قزوین ظهر امروز در مسجد صاحب الزمان قزوین با اشاره به فلسفه حجاب و عفاف گفت: هر حکمی از جانب خداوند متعال دارای ارزش و فلسفه ای از جانب خداوند است که حجاب هم از این امر مستثنی نیست.

 

وی در ادامه افزود: در خصوص حجاب و عفاف آیات و روایات متعددی ذکر شده که دریافت‌های متعددی از آن می‌توان داشت، حجاب به معنای حائل است یعنی پوششی بین دو چیز تا بتواند از تقابل آن دو محافظت کند.

 

حجاب سدی در برابر نگاه ناپاگ

حجت الاسلام معبودی با بیان اینکه حجاب برای بانوان وسیله‌ای است که آنان را در برابر نگاههای گناه آلود و ناپاک حفظ می‌کند ابراز کرد: از آنجا که حجاب برای زنان مصونیت به همراه دارد، اما از بین رفتن آن می‌تواند مشکلات شخصی متعدد به همراه داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه بی‌حجابی معضلات زیادی برای جامعه بوجود خواهدآورد تصریح کرد: همان طور که امروز جوابع غربی و همه جوامعی که به پوشش صحیح و حجاب اهمیتی نمی‌دهند، امروز با آن دست به گریبان هستند.

 

حجاب زمینه ساز تامین عفاف برای جامعه است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج)قزوین با بیان اینکه حجاب زمینه تامین عفاف برای جامعه است گفت: می‌توان به این نتیجه رسید که اگر در جامعه عفاف زیر سوال برود قوانین به هم می‌ریزد و  به هم ریختگی هرج و مرج به همراه دارد که خانواده و جامعه را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

 

حجت الاسلام معبودی با بیان اینکه حجاب برای موضوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که ارزش حفاظت داشته باشد اظهار کرد: یک بانو به عنوان ارزشمند‌ترین مخلوق خداوند باید مورد حفاظت قرار گیرد، شرافت و کرامت یک بانو ارزشی است که سارقان می‌خواهند به آن دست درازی کنند یعنی همان شخصیت و شرافت انسانی است.

 

عزت نفس برابر با حفظ حجاب و عفاف است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج)قزوین در ادامه ابراز کرد: عزت نفس برابر با حفظ حجاب و عفاف است و این موضوع هم از نظر تجربی و هم علمی مورد تایید است.

 

وی خاطرنشان کرد: با نگاهی به تاریخ می‌بینیم آنان که تاثیر گذار بوده‌اند و نامشان برای همیشه در اذهان جهانیان مانده است عفت خود را حفظ کرده‌اند، حضرت مریم، آسیه و بانو فاطمه زهرا (س) از همین دسته هستند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج)قزوین در ادامه افزود: از نظر علمی زنی که عفت و حجاب خود را حفظ می‌کند از گزند نگاه ناپاک در امان است و می‌تواند به استقلال دست یابد و در سایه استقلال خود استعداد هایش را شکوفا کند و در جهت رشد آنها قدم بردارد.

 

حجاب تنها مختص بانوان نیست

حجت الاسلام معبودی تصریح کرد: زن پایه مستحکم خانواده است و او است که افق آینده یک خانواده را مشخص می‌کند و حجاب تنها مختص بانوان نیست، مردان هم باید شرف و عفت خود را حفظ کنند و نگاه‌های خود را کنترل کنند تا جامعه به سوی تعالی قدم بردارد.

 

وی در پایان گفت: زنی که حجاب دارد نمی‌گذارد که ابزار دست دیگری شود و ارزش‌های قیمتی خود را  به راحتی و به بهایی اندک از دست نمی‌دهد./873/202/ب3

 

 

ارسال نظرات