۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۴۳۷۸۷۹
آیت الله اراکی در دیدار با هیأت اتحادیه احزاب آسیایی:

فجایع منطقه با طراحی و پشتیبانی قدرت‌های استعماری است/ آمادگی مجمع جهانی تقریب برای همکاری با اتحادیه احزاب آسیایی

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: همه فجایعی که امروز در افغانستان، بحرین، یمن و سوریه در حال رخ دادن است، با طراحی و پشتیبانی قدرت‌های استعماری بزرگ صورت می گیرد.
اراکی

به گزارش خبرگزاری رسا،  آیت الله محسن اراکی دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر روز سه شنبه در دیدار هیأتی از اتحادیه احزاب آسیایی با بیان اینکه ایده اتحادیه احزاب آسیایی ایده بسیار خوب، ضروری و مفیدی است، اظهار داشت: ما در منطقه مشکلات و بحران‌هایی زیادی داریم که اتحادیه احزاب آسیایی می‌تواند در حل یا تخفیف این مشکلات نقش ایفا کند.

 

وی افزود: سلطه قدرت‌های معدود بر سرنوشت ملت‌ها آسیایی یکی از مشکلاتی است که همواره آسیا از گذشته از آن رنج برده و بیش از سه قرن است که از سلطه بیگانگان بر نقاط مختلف آسیا از شرق دور‌گرفته تا خاورمیانه و آسیای میانه رنج می‌برد.

 

آیت الله اراکی با بیان اینکه امروز استعمار روش کار خود را عوض کرده و با شیوه خطرناک‌تری در منطقه اعمال نفوذ می‌کند، گفت: روشی که امروز استعمار‌گران در منطقه در پیش گرفته‌اند روش ایجاد اختلاف در میان ملت‌ها و ایجاد جنگ داخلی در درون ملت‌هاست.

 

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود: همه فجایعی که امروز در افغانستان، بحرین، یمن و سوریه در حال رخ دادن است، با طراحی و پشتیبانی قدرت‌های استعماری بزرگ صورت می گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه اتحادیه احزاب آسیایی اهداف بلندی دارد و باید گام‌های مؤثری در راستای این اهداف بردارد، اظهار داشت: یکی از مهم ترین اهدافی که این اتحادیه باید مدنظر قرار دهد، نزدیک کردن ملت‌ها و گروه‌های درون ملت‌هاست که این هدف، به اهداف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بسیار نزدیک است و این اتحادیه می‌تواند نقش بسیار خوبی در این زمینه ایفا کند که هم آمادگی داریم در این راستا هر‌گونه همکاری را داشته باشیم.

 

آیت الله اراکی افزود: موضوع دیگر این است که ما امروز شاهد برخی مشکلاتی در کشورهای آسیایی برای گروه‌های مختلف هستیم برای نمونه در میانمار و اندونزی برای برخی از گروه‌های مذهبی مشکلاتی به وجود آورده‌اند که این اتحادیه می‌تواند نقش بسیار مهمی در جلوگیری و یا حل این مشکلات ایفا کند.

 

وی گفت: ما انتظار داریم اتحادیه احزاب آسیایی در گام نخست نسبت به اعلام موضع پیرامون مشکلات منطقه اقدام کند و در گام بعدی با ایجاد ارتباط با نیروه‌های مؤثر در کم کردن این مشکلات گام بردارد.

 

دبیر‌کل مجمع در پایان تأکید کرد: ما آمادگی داریم با اتحادیه احزاب آسیایی در حل مشکلات کشورهای آسیایی همکاری کنیم.

 

هأیت اتحادیه احزاب آسیایی نیز ضمن استقبال از پیشنهادات دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب از وی برای حضور در جلسات این اتحادیه و استفاده از نظرات و پیشنهادات دعوت به عمل آوردند.

‌ 

لازم به ذکر است، در این دیدار محمد نبی حبیبی دبیر‌کل حزب مؤتلفه اسلامی، محمد حسن غفوری‌فرد عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه و  مهدی صولی معاون امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی نیز حضور داشتند. هیئت اتحادیه احزاب آسیایی به دعوت حزب مؤتلفه اسلامی برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران به کشورمان سفر کرده‌اند./101/807/ب1

 

منبع: روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

ارسال نظرات