۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۴۳۸۱۱۶
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

دولت به جای تکیه بر برجام در صدد تحقق اقتصاد مقاومتی باشد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه نباید برای نجات کشور از مشکلات اقتصادی به برجام تکیه کنیم، گفت: بلکه در این باره باید به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی پیش برویم.
عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلملن عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد، با اشاره به اوضاع مردم مظلوم یمن و کشورهای در حال محاصره دشمن، گفت: امروزه جنگ‌های بسیاری از سوی دشمنان اسلام مشاهده می‌شود که این جنگ‌ها و خونریزی ها از زمان صدام بوده و اکنون هم ادامه دارد.

 

وی در ادمه با بیان اینکه ملت مؤمن و انقلابی ایران همیشه مدافع همه ملت‌های مظلوم و مسلمان دنیا بوده است، افزود: ما به تمام مظلومان دنیا بشارت می‌دهیم که آینده جهان، آینده اهتزاز پرچم عدالت و نجات آنها از چنگال زورگویان و مستکبران است که این مهم به دست منجی عالم بشریت حضرت قائم آل محمد (عج) محقق می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به حقوق مردم و دغدغه آنها در جامعه، تصریح کرد: امروزه برخی از مردم به دلیل نداشتن امکانات مالی در مضیقه بوده و برخی دیگر با دریافت حقوق‌های نجومی به نفع خود در جامعه زندگی می‌کنند که باید برخورد جدی و لازم با تعدی کنندگان به بیت المال و گیرندگان حقوق‌های نامتعارف شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به فتنه که از دوران صدر اسلام از سوی دشمنان بوده است، اظهار کرد: فتنه گران برای سرنگونی اسلام به ویژه انقلاب اسلامی دست به هر جنایتی می‌زنند که امروزه فتنه در جای جای جهان و به شکل های مختلف مشاهده می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: متأسفانه امروزه در دانشگاه‎ها از سوی برخی از فتنه‌گران اقدامات ناهنجار و آشوب‌هایی علیه نظام و انقلاب اسلامی برپا می‌شود که این خود یک معضل بزرگی بوده از طرفی باید فضا را برای فعالیت‌های دانشجویان مؤمن و انقلابی باز کرده و با کسانی که در این راه مانع هستند برخورد کنند از این رو باید مسؤولان برای این مهم چاره اندیشی کنند.

 

نقش حوزه‌های علمیه برای ریشه کن کردن فتنه‌ها

خطیب جمعه قزوین خاطرنشان کرد: برای ریشه کن کردن فتنه در جامعه باید حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها براساس نیاز دانشجویان و مردم جامعه نیروهایی تربیت کنند تا زندگی هوشمندانه‌ای را به دنبال داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با تأکید بر پیوند صنعت و دانشگاه و فعال تر شدن کارشناسان و نخبگان و مدیران اقتصادی برای مشکلات این بخش، گفت: تحقق این موضوع نتایج خوبی را از جمله رونق اقتصادی و کاهش بیکاری در جامعه به دنبال خواهد داشت.

 

فرانسه و عربستان سعودی حامیان اصلی تروریست

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: کمک فرانسه و عربستان سعودی به منافقان در نشست پاریس، بیانگر حمایت این کشورها از تروریست است از این رو باید به مسوولان فرانسه و عربستان سعودی باید یادآوری کرد که از سرنوشت صدام که حامی منافقین و پذیرای آنها بود درس عبرت بگیرند.

 

وزارت خارجه باید پاسخگوی گستاخی عربستان و فرانسه باشد

امام جمعه قزوین با بیان اینکه وزارت خارجه باید پاسخ گستاخی عربستان و فرانسه را در حمایت از منافقین بدهد ابراز کرد: چراکه حمایت از آنها ظلم‌های بسیاری را پیش رو خواهد داشت و بر تمام مسلمانان جهان وظیفه است مردم مظلوم را در جای جای جهان از دست استکبار نجات دهند.

 

وی با بیان اینکه دست منافقان کوردل به خون 17 هزار شهروند و شخصیت های برجسته، فرهیخته، مؤمن و مظلوم ایران اسلامی از جمله شهیدان رجایی و باهنر و بهشتی و یارانش آلوده است، گفت: سردمداران کشورهای فرانسه و عربستان سعودی با حمایت از گروهک تروریستی منافقین همان راهی را که صدام جنایتکار در پیش گرفت را انتخاب کرده‌اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه کسانی که از خشونت و تروریست حمایت می‌کنند خود هم در آتش این دو گرفتار می‌شوند، ابراز کرد: بنابراین هرکس که آتش می‌افروزد در آن آتش می‌سوزد.

 

وی در ادامه فعالیت های نژاد پرستانه و خشونت علیه سیاه پوستان در آمریکا را محکوم کرد و افزود: خداوند کسانی که دست به ظلم و جنایت می زنند را به سزای اعمال خود می رساند.

 

خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به 25 تیر روز بهزیستی افزود: از همه مردم بویژه نمازگزاران نماز جمعه انتظار می‌رود در کمک به محرومان و اقشار نیازمند جامعه از جمله افرادی که زیر چتر حمایت‌های بهزیستی هستند، کوشا باشند.

 

شورای نگهبان یکی از نهادهای با برکت انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، با تبریک به مناسبت سی و ششمین سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی، اظهار کرد: شورای نگهبان یکی از نهادهای بابرکت انقلاب اسلامی است که از جایگاه مهم و برجسته ای برخوردار است و دشمنان هم به همین دلیل است که این نهاد را همواره نوک پیکان هجوم خود قرار می‎دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه باید دولت در بدعهدی آمریکا در برجام، رفتارش را با آنها تغییر دهد، ابراز کرد: هنوز در برجام تحریم‌ها نه تنها بر جای مانده، بلکه اوضاع کنونی کشور هنوز توسعه یافته است و بر پای خود ایستاده از این رو نباید برای نجات کشور از مشکلات اقتصادی به برجام تکیه کنیم بلکه در این باره باید به سمت اقتصاد مقاومتی پیش برویم که در این راستا دست اندرکاران اقداماتی را اندیشیده و برای به نتیجه رساندن آن اهتمام ورزند.

 

وی در پایان گفت: برجام آش شور و تلخ و مسمومی است که روی شعله‌های بدعهدی، نیرنگ و حیله استکبار جهانی در حال جوشیدن است./873/201/ب2

ارسال نظرات