۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۸
کد خبر: ۴۳۸۱۸۴
وزیر کار خبر داد؛

افزایش دریافتی کارگران بر اساس قانون کار

وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سه سال گذشته مزد بر تورم 20 درصد پیشی گرفته است، گفت: به‌زودی با ابلاغ افزایش حق مسکن، افزایش دریافتی کارگران بر اساس قانون کار را شاهد خواهیم بود.
علی ربیعی وزیر کار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز، علی ربیعی در حاشیه افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های سرمایه گذاری تأمین اجتماعی در تبریز در جمع خبرنگاران، با اشاره به رشد اقتصادی 5 تا 6 درصد برای سال 95، اظهار داشت: با هر یک درصد رشد اقتصادی 100 هزار شغل جدید به وجود می آید.

 

وی با بیان اینکه برخلاف رشد اقتصادی اشتغال زا در کل دنیا با مشکل عدم اشتغال زایی با رشد اقتصادی هستیم، ابراز داشت: از سال 93 برنامه های دولت در مسیر ایجاد بستر های اشتغالی در زمینه رشد اقتصادی کشور است، با مطالعه برای رشد اشتغال زا با ارائه تسهیلاتی متناسب و تأمین مالی کارهای خرد و کوچک، بیش از 500 هزار شغل ایجاد کنیم.

 

وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برای کنترل تورم، پول پرقدرتی به جامعه وارد نکردیم، اما تسهیلاتی برای افزایش اشتغال انجام داده ایم، ابراز داشت: 16 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات تزریق می‌کنیم که این، تصمیمی برای افزایش اشتغال در کشور رفع مشکلات جوانان در امر کار و اشتغال است.

 

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته مزد بر تورم 20 درصد پیشی گرفته است، افزود: به‌زودی با ابلاغ افزایش حق مسکن، افزایش دریافتی کارگران بر اساس قانون کار را شاهد خواهیم بود، بنابراین بر اساس قانون کار میزان دریافتی کارگران افزایش خواهد داشت.

 

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی گسترده برای ایجاد اشتغال خرد در کشور داریم، اظهار داشت: 10 رشته شغل برای اشتغال خرد از جمله، باغداری و آی‌سی‌تی و گردشگری شناسایی شده است که سعی می‌کنیم با اعطای تسهیلات ارزان قیمت و آموزش فنی و حرفه‌ای به ویژه در روستاها، اقدام به ایجاد شغل جدید کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه در هیچ دوره از تاریخ دولت‌ها، هیچ تولیدکننده و کارگری اینقدر اعتماد به دولت نداشته‌اند، عنصر اصلی اقتصاد مقاومتی را کارگران دانست و تصریح کرد: در دولت برای کاهش شکاف مزد و تورم برنامه ریزی می‌کنیم و تلاش کردیم معیشت کارگری را ترمیم کنیم.

 

ربیعی با بیان اینکه امسال، بیش از 30 درصد کف حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و 20 درصد حقوق کارمندی را افزایش دادیم، خاطرنشان کرد: با این افزایش، حقوق‌های کف را به 900 هزار تومان رساندیم، درک می کنیم که زندگی با این ارقام هم سخت است ولی برنامه دولت در پروسه چندین ساله اصلاح شکاف مزد و تورم است./854/پ202/ج1

ارسال نظرات