۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۴۳۸۲۲۵
معاون پژوهش و تهذیب حوزه علمیه امام صادق زاهدان خبر داد؛

آغاز دوره‌های «اخلاق در قرآن و نهج‌البلاغه» در حوزه علمیه زاهدان

معاون پژوهش و تهذیب حوزه علمیه امام صادق(ع) زاهدان گفت: دوره‌های معرفتی و بصیرتی «اخلاق در قرآن و نهج‌البلاغه» از امروز، ویژه نوجوانان پسر علاقه مند به علوم حوزوی در حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) زاهدان برگزار می‌شود.
محبی

حجت‌الاسلام مهدی محبی، معاون پژوهش و تهذیب حوزه علمیه امام صادق(ع) زاهدان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: این دوره‌ها با هدف ترویج معارف اهل بیت(ع) و آشناسازی نسل نوپای جامعه با اصول اخلاقی قرآن و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود که تا پایان تابستان ادامه دارد.

 

معاون پژوهش و تهذیب حوزه علمیه امام صادق(ع) زاهدان اظهار کرد: در این دوره‌ها بیش از 200 نفر شرکت می‌کنند و 5 مدرس حوزه علمیه و همچنین 15 طلبه به عنوان کمک‌مربی ما را در این طرح یاری می‌رسانند.

 

وی با بیان اینکه این دوره‌ها همراه با آموزش و برنامه‌های تفریحی است، افزود: شناسایی استعدادها و علاقه مندان به علوم حوزوی از میان نسل نوجوان جامعه، یکی دیگر از اهداف برگزاری این دوره‌ها است.

 

حجت‌الاسلام محبی بیان کرد: حوزه‌های علمیه باید با تعامل و همکاری با سازمان‌هایی مانند آموزش و پرورش، نسل دانش‌آموز جامعه را به سمت و سوی فعالیت‌های دینی سوق دهد و همچنین استعدادهای حوزوی شناسایی شوند.

 

وی ادامه داد: معلمان مدارس باید روحیه خودباوری دینی را در دانش‌آموزان ایجاد کنند تا این باور در ذهن آنان به وجود آید که دین افزون بر اینکه زمینه سعادت اخروی را فراهم می‌کند، به نیازهای دنیوی انسان هم پاسخ می‌دهد./303/831/ب1

ارسال نظرات