۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۴۳۸۲۳۹
۱۷ مردادماه؛

مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در شهرکرد برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: مراسم گرامیداشت روز خبرنگار این استان، 17 مردادماه در سالن فرهنگسرای بزرگ ارشاد شهرکرد برگزار می شود.
روز خبرنگار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست تعاملی با اعضای خانه مطبوعات و خبرنگاران این استان، به در پیش بودن روز خبرنگار در 17 مردادماه اشاره کرد و گفت: مراسم گرامیداشت روز خبرنگار، 17 مردادماه از ساعت ٥ عصر در سالن فرهنگسرای بزرگ ارشاد شهرکرد برگزار می شود.

 

وی از تجلیل خبرنگاران فعال رسانه های استان در این روز خبر داد و افزود: در این روز از خبرنگاران فعال، مدیران مسؤول و صاحب امتیازهای نشریات استانی نیز تجلیل می شود.

 

کارگران به برنامه ها و کارگاه های آموزشی برای خبرنگاران در طول سال اشاره کرد و گفت: در این مراسم از خبرنگاران با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهار محال و بختیاری اظهار داشت: متأسفانه مشکلاتی از سال های قبل برای شناسایی خبرنگاران فعال و شاغل در استان وجود داشته که سعی می‌کنیم با تدبیر این مشکلات را امسال حل کنیم.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه اعلام فعالیت حدود ٢٠٠ خبرنگار فعال در استان دور از واقعیت است و خود اهالی رسانه هم این لیست را خیلی قبول ندارند، افزود: از رسانه های محلی و سرپرستی های نشریات سراسری و خبرگزاری های استان خواسته ایم که خبرنگاران خود را به تفکیک فعالیت به ما اعلام کنند تا بتوانیم آمار پالایش شده ای از تعداد خبرنگاران فعال و اهالی رسانه که به صورت حرفه ای مشغول کار هستند داشته باشیم.

 

کارگران تصریح کرد: وجود لیست پالایش شده از خبرنگاران فعال در استان چهار محال و بختیاری می تواند کمک قابل توجه ای به اعطای حمایت های مصوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نماید.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تعداد پرونده های موجود از قبل تاکنون حدود ١٢٠نفر است، تصریح کرد: به مناسبت های مختلف لیست های گوناگونی از خبرنگاران از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت شده و خود اهالی رسانه استان فعالیت حدود ١٨٠ نفر خبرنگار فعال در استان را خیلی قبول ندارند.

 

کارگران در پاسخ به این سؤال که به نظر شما استان چهار محال و بختیاری چه تعداد خبرنگار فعال دارد، خاطرنشان کرد: برداشت من این است که خبرنگاران فعال استان کمتر از ١٠٠ نفر باشند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهار محال و بختیاری تصریح کرد: در صورت پالایش لیست خبرنگاران و رسیدن به لیست مشخص، مشخصات این خبرنگاران در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همکاری هرچه بهتر ادارات استان با رسانه ها منتشر می‌شود.

 

این مقام مسؤول از برگزاری جشنی برای شناسایی و تقدیر از زحمات خبرنگاران استان چهار محال و بختیاری خبر داد و افزود: در جلسه ای که با اعضای خانه مطبوعات و خبرنگاران استان داشته ایم پیشنهادی مبنی بر فراخوان برای برگزاری گردهمایی برای شناسایی و تقدیر از خبرنگاران فعال رسانه‌ای استان مطرح شد و قرار است که این گردهمایی برای شناسایی و تقدیر از خبرنگاران فعال چهار محال و بختیاری روز یکشنبه 17 مردادماه در فرهنگسرای بزرگ ارشاد شهرکرد برگزار شود./202/9457/ب1

ارسال نظرات