۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۴۳۸۲۵۹
آیت‌الله سلیمانی:

تمدن بدون دین‌مداری، انحراف از مسیر فطرت است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: همه حیوانات در مسیر هدایت تکوینی قرار دارند و در چهارچوب مشخصی حرکت می‌کنند، اما تنها بشر است که از مسیر فطرت منحرف شده و به اسم تمدن و مقابله با دین‌مداری، قوانینی وضع می‌کند که علیه فطرت و انسانیت است.
سلیمانی

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: مسأله خانواده امروزه بسیار مورد هجمه قرار گرفته است که این امر به سبب اهمیت و نقش حیاتی خانواده در سلامت جامعه است.

 

وی بیان کرد: در مرد و زن، ودیعه و سرمایه‌ای به نام تمایل جنسی نهفته است که موجب بقای نسل انسان می‌شود، حال اگر همین سرمایه بجای داخل خانواده، در بیرون خانواده جواب خود را پیدا کند، می‌تواند یک جامعه را به تباهی بکشاند.

 

امام جمعه شهرستان زاهدان افزود: دنیای غرب با کمک ابزارهای فرهنگی مختلف سعی دارد جوانان جوامع مختلف را نسبت به تشکیل خانواده دلسرد کند و آنان را به این سمت بکشاند که نیازهای خود را بدون خانواده، تأمین کنند، زیرا در این وضعیت، بازار بهتری برای آنان فراهم می‌شود.

 

وی اظهار کرد: نظام زندگی بر اساس حکمت متعالی حق بر همین است که با ازدواج، علاوه بر اینکه بقای نسل صورت می‌گیرد، مرد و زن هر دو در کنار هم به آرامش برسند و بتوانند راه کمال را طی کنند.

 

آیت‌الله سلیمانی ادامه داد: خدا قادر مطلق است، این توانایی را دارد که بدون صلب و رحم، انسان بیافریند، مانند حضرت آدم و حوا؛ اما حکمتی دارد و حکمت الهی این است که امور در مسیر اسباب نمایان شود.

 

وی عنوان کرد: این که چرا مرد شیدای زن می‌شود، چرا زن همیشه مطلوب و مراد است و مرد باید طالب و شیدا باشد، اینکه مرد به خواستگاری زن می‌رود، همه حکمت‌هایی دارند که متأسفانه بشر جاهل می‌خواهد در فطرت انسان هم دست ببرد و تغییر ایجاد کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: همه حیوانات در مسیر هدایت تکوینی قرار دارند و در چهارچوب مشخصی حرکت می‌کنند، اما بشر به اسم تمدن، جنایت می‌کند و قوانینی مثل همجنس‌بازی وضع می‌کند که در هیچ حیوانی وجود ندارد.

 

آیت‌الله سلیمانی افزود: سعادت انسان در پیروی از مسیر فطرت است؛ اگر از این مسیر منحرف شدیم و سرمایه‌های خدادادی خود را در راه باطل صرف کردیم، نتیجه‌ای جز شقاوت نخواهیم داشت./831/302/ب3

ارسال نظرات