۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۳۸۲۶۴
آیت الله خاتمی:

قاطعانه در عرصه دفاع از نظام اسلامی ایستاده ایم

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که سربازان، بانیان اصلی اقتدار در جهت امنیت کشورند، گفت: واژه دفاع مقدس و سرباز با هم عجین شده است و در طول دفاع مقدس سربازان گوش به فرمان ولایت تا پای جان ایستادند و همواره مهم تر از بحث خاک و وطن ، بحث دین اسلام و قرآن اهمیت داشته است.
آیت الله سید احمد خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، آیت الله سید احمد خاتمی امروز در مراسم چهلمین روز در گذشت سربازان وظیفه ارتش در حسینیه ثارالله کرمان، با اشاره به جایگاه مقدس سرباز در انقلاب اسلامی گفت: ‌سربازان، امروز، باعث عظمت و اقتدار و پویایی در جهت امنیت کشور هستند.

 

وی افزود: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که دگرگونی عجیبی در تمام شؤونات مبتنی بر احکام اسلامی حاصل شده است.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سرباز کلمه مقدسی است که چون در جهت رضای خدا و در اختیار طاغوت بود معنای خاصی نداشت و ارزش و جایگاهی هم نداشت؛ اما به برکت انقلاب همه امروز به سربازان افتخار می کنند.

 

آیت الله خاتمی تصریح کرد: واژه دفاع مقدس و سرباز با هم عجین شده است و در طول دفاع مقدس سربازان گوش به فرمان ولایت تا پای جان ایستادند و همواره مهم تر از بحث خاک و وطن، بحث دین اسلام و قرآن اهمیت داشته است.

 

وی با بیان این که اگر امروز در وسط جهنمی از آتش عراق، پاکستان، افغانستان و ترکیه ایران اسلامی گلستان است، به برکت همین مجاهدت ها و ایثارگری ها است،‌ تصریح کرد: کشور بعد از انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف نظامی، علمی، فناوری، پزشکی و دیگر عرصه ها پیشرفت چشمگیری داشته است که مرهون مجاهدت و تلاش جوانان این سرزمین است؛ در طول 38 سال عمر انقلاب اسلامی، دشمنی ها همواره وجود داشته است و تا زمانی که بر راهمان استواریم ادامه دارد؛ اما قبلا دشمنی ها پراکنده بود، ولی اکنون تمام دشمن ها بر این اتفاق نظر یافته اند که جمهوری اسلامی نباشد و در مقابل ماهم باید دنبال ماندگاری انقلاب باشیم.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان ادامه داد: رمز ماندگاری انقلاب، حضور در صحنه هایی است که انقلاب به آن احتیاج دارد و تا زمانی که با امام و انقلاب هستیم این انقلاب استوار است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دشمنان را از رویارویی نظامی با ایران اسلامی عاجز دانست و گفت: ما در عرصه دفاع از نظام اسلامی قاطع و محکم ایستاده‌ایم و این را هم بدانید اگر در 37 سال آمریکا حمله نظامی به کشور ما نکرد، چون نمی‌توانسته و نخواهد توانست.

 

آیت الله خاتمی ایجاد گروه های تروریستی را با هدف رویارویی با نظام اسلامی دانست و ابراز داشت: داعش را برای مقابله با نظام اسلامی ایران ساختند، اما مسؤولان سیاسی و نظامی ما می‌گویند اگر تا 40 کیلومتری ما بیایند آنها را نابود می‌کنیم.

 

وی در ادامه به موضوع سبک زندگی اسلامی پرداخت و تضریح کرد: به منظور انجام فعالیت‌های فرهنگی برای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی ایرانی، لازم است ابتدا این سبک زندگی تبیین شود. برای دستیابی به این هدف باید پژوهش‌های راهبردی انجام و چیستی سبک زندگی اسلامی و ایرانی و ابعاد آن مشخص شود. البته این کار، مشکل نیست چون منابع غنی اسلامی و روایی، قرآن و نهج‌البلاغه در اختیار ماست.

 

آیت الله خاتمی بیان داشت: ما در مورد سبک زندگی در آموزه‌های دینی خود مطالب بسیاری داریم و به هیچ وجه آموزه‌های دینی ما بیگانه از سبک زندگی نیستند و هیچ موضوعی در زندگی وجود ندارد که در دین ما نکته و آموزه‌ای در مورد آن نداشته باشیم. بنابراین باید مراقب باشیم بحث سبک زندگی توسط دیگران مصادره نشود.

 

وی وزارت ورزش و جوانان را یکی از مخاطبان اصلی فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد طرح سبک زندگی و تبیین، تهدید و مشخص کردن سبک زندگی برای جوانان دانست.

 

آیت الله خاتمی در پایان گفت: باید تحولات را آسیب شناسی کنیم و برای آنها طرح داشته باشیم و جوانان را همان گونه که هستند بشناسیم./866/پ202/ج

 

 

ارسال نظرات