۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۴۳۸۲۸۴
با سخنرانی ‌آیت الله آملی لاریجانی؛

مراسم بزرگداشت آیت الله محمدی لائینی در مازندران برگزار می شود

نهمین یادواره شهدای منطقه لائی و یادمان آیت الله محمدی لائینی نماینده فقید مردم مازندران در مجلس خبرگان  با سخنرانی آیت الله آملی لاریجانی برگزار می شود.
آیت الله محمدی لائینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، نهمین یادواره شهدای منطقه لائی و یادمان آیت الله محمدی لائینی، نماینده فقید مردم مازندران در مجلس خبرگان با سخنرانی آیت الله آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه برگزار می شود.

 

براساس این گزارش؛ ستاد یادواره علما و شهدای منطقه لائی اعلام کرد نهمین یادواره علما و ۲۹ تن از شهدای منطقه لائی و یادمان آیت الله محمدی لائینی، نماینده فقید مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و شهدای گمنام و مدافعان حرم عمه سادات حضرت زینب(س) و نخستین سالگرد شهدای مظلوم غواص در ۲۱ مرداد ماه به میزبانی مردم ولایت مدار روستای ازرگ برگزار خواهد شد.

 

این گزارش می افزاید: این مراسم با حضور شخصیت های برجسته کشوری و استانی به ویژه علما، روحانیان، اساتید و طلاب حوزه های علمیه برگزار خواهد شد.

 

ستاد این مراسم در اطلاعیه خود از مردم ولایت مدار و عالم دوست مازندران خواست تا با حضور باصلابت و باشکوه خود در این مراسم در جهت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و نیز حفظ ارزش های ناب نظام مقدس اسلامی گامی بلند بردارند.

 

گفتنی است، آیت الله محمدحسین محمدی لائینی، نماینده دو دوره مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بود که در دوران تحصیل خود از محضر شخصیت های بزرگی همچون آیات حاج آقا میرتقی نصیری،  شیخ محمد کوهستانی، حاج میرزا حسن یزدی، حاج سید محمود شاهرودی و میرزا هاشم آملی بهره های فراوان جست.

 

آیت الله محمدی لائینی سرانجام در اثر بیماری، در مهر ماه ۱۳۷۲دار فانی را وداع گفت و پیکر پاک آن بزرگمرد، پس از تشییع جنازه باشکوه و بی نظیر در استان مازندران و خواندن نماز بر آن جسم پاک از سوی آیت الله نصیری به قم منتقل شد./1317/203/ب2

ارسال نظرات