۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۳۸۳۰۵
تحلیل گر مسائل سیاسی و بین الملل:

حمایت از گروه های تروریستی اساس شکل گیری نظام آل سعود است

کارشناس مسائل سیاسی حمایت عربستان سعودی از گروه های تروریستی را اساس و بنیاد شکل گیری رژیم آل سعود برشمرد.
هانی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حسن هانی زاده، تحلیل گر مسائل سیاسی و بین الملل، در برنامه قضایا و آراء که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به شکست عربستان سعودی در سال های اخیر گفت: این شکست ها نتیجه دخالت در امور داخلی کشورهای سوریه، عراق و لبنان و جنگ متجاوزانه علیه ملت یمن است.

 

تحلیل گر مسائل سیاسی و بین الملل به روی آوردن و همکاری عربستان سعودی با گروهک تروریستی منافقین اشاره و افزود: این گروه از سوی سازمان های بین المللی در فهرست گروه های تروریستی قرار دارد و حضور ترکی الفیصل در کنفرانس این گروهک نشان از اوج شکست سیاست های شرورانه نظام وهابی آل سعود در منطقه است.

 

این مقام مسؤول به روابط نزدیک عربستان سعودی با گروه های تروریستی اشاره و تصریح کرد: اساس و ستون نظام سعودی در حمایت از گروه های تروریستی بنا شده و حوادث 11 سپتامبر 2001 نشان دهنده حمایت این کشور از تروریسم جهانی است و شکست های سیاسی در منطقه آل سعود را به شرط بندی بر اسب باخته سوق داد.

 

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه عربستان سعودی با استفاده از ابزارهای رسانه ای خود به برافروختن مشکلات و اختلافات در منطقه می پردازد، تصریح کرد: این کشور اکنون مبارزه و درگیری اسلامی ـ صهیونیستی را به نزاع شیعی ـ سنی تبدیل کرده است همچنانکه تلاش فراوانی در تغییر رویارویی عربی ـ صهیونیستی به عربی ـ ایرانی به خرج داده و سیاست احمقانه کنار گذاشتن جمهوری اسلامی ایران از جغرافیای اسلامی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

هانی زاده با اشاره به انتقادهای ترکی الفیصل در کنفرانس گروهک منافقین در پاریس علیه سازمان ها و جنبش های جهادی در فلسطین خاطرنشان کرد: این انتقادها دال بر استفاده عربستان سعودی از سازمان های تروریستی و رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به محور مقاومت است و این کشور توانایی هیچگونه اقدامی برای سکانداری و تسلط بر تصمیم گیری های کشورهای منطقه ندارد.

 

وی در ادامه سخنان خود همراهی عربستان سعودی با سازمان های تروریستی را برای فشار آورردن علیه نظام اسلامی و جلوگیری از حضور در مسائل منطقه برشمرد و تصریح کرد: عربستان سعودی علی رغم متحد کلیدی آمریکا بودن اختلافاتی با این کشور به دلایلی همچون انتقاد اوباما علنی از نظام سلطنتی آل سعود دارد و هم پیمانی اخیر با فرانسه، رژیم صهیونیستی و گروه های تروریستی نشان از تلاش این کشور برای نقش آفرینی در منطقه دارد.

 

این مقام مسؤول در پایان به سرگردانی عربستان سعودی در سیاست های داخلی و منطقه ای اشاره و تصریح کرد: تجاوز به یمن تأثیری منفی در افکار عمومی جهان عرب از این کشور بر جای گذاشت و مخالفان داخلی نه تنها در شرق بلکه در کل عربستان سعودی وجود دارند./9456/203/ب3

ارسال نظرات