۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۳۸۳۲۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان غربی

راه اندازی مرکز تخصصی حفظ قرآن در حوزه علمیه خواهران میاندوآب، کشف 25 موقوفه در شهرستان پلدشت و آمادگی آذربایجان غربی برای میزبانی 200 هزار زائر راهیان نور از جمله اخبار کوتاه آذربایجان غربی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در ارومیه، دومین مرکز تخصصی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی با حضور مدیران کل اوقاف و امور خیریه و حوزه های علمیه آذربایجان غربی، امام جمعه میاندوآب و جمعی از مسؤولان شهرستان در مدرسه علمیه الزهرا(س) افتتاح شد.


این مرکز تخصصی در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم بر اساس تفاهم نامه فی مابین اوقاف و امور خیریه و حوزه های علمیه خواهران استان راه اندازی شد.


مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم مدرسه الزهرا(س) میاندوآب هشتمین مرکز تخصصی قرآن اوقاف و امور خیریه و دومین مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم حوزه های خواهران استان است.


کشف 25 موقوفه جدید در پلدشت

اسماعیل اسکندر زاده رییس اداره اوقاف و امور خیریه پلدشت از کشف، شناسائی با سابقه مطمئن ومستند فیزیکی 25 موقوفه در این شهرستان خبر داد.


وی افزود: با مطالعه وبررسی پروند های راکد، بازدیدهای میدانی و محیطی و حضور در مناطق مختلف شهری و روستاها و قصبه ها جهت مشاهده امارات و علائم، ملاقات و مفاهمه و مذاکره با اهالی وشهود وشیاع محلی این موقوفات شناسائی شده است.


رییس اوقاف و امور خیریه پلدشت اظهار کرد: با مراجعه به ادارات مرتبط از جمله فرمانداری، بخشداری ها، اداره ثبت و بنیاد مسکن و مواردی مشابه توانستیم این تعداد موقوفه جدید رادر حوزه شهرستان پلدشت کشف، شناسائی و با تشکیل سابقه مطمئن ومستند فیزیکی درسامانه موقوفات  بصورت دقیق و مجزا به عنوان موقوفه با درج نیت ثبت کنیم.


آمادگی آذربایجان غربی برای میزبانی از 200 هزار نفر از زائران راهیان نور شمالغرب

سرهنگ حسنعلی چراغی، مسؤول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه شهداء آذربایجان غربی گفت: این استان مقدمات لازم برای میزبانی از کاروان های راهیان نور کشور را فراهم کرده و آمادگی لازم برای میزبانی از 200 هزار نفر را دارد.


وی افزود: برابر تمهیدات و برنامه ریزی بعمل آمده تعداد 55 هزار نفر از مردم استان آذربایجان غربی در قالب راهیان نور از مناطق عملیاتی شمال غرب بازدید خواهند کرد.


وی ادامه داد: از 55 هزار زائر استان تعداد 16 هزار نفر از عموم مردم و یک هزار نفر از دانشجویان و همچنین 38 هزار نفر دانش آموز جهت بازدید از یادمان های شهداء اعزام می شوند.


سرهنگ چراغی به زمانبندی اعزام کاروان ها اشاره کرد و گفت: اعزام کاروان های عمومی و دانشجویی از 26 تیرماه شروع شده و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.


وی تصریح کرد: اعزام کاروان های راهیان نور دانشجویی نیز از اول مهر ماه تا پایان آذر ماه خواهد بود.


مسؤول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه شهداء استان مدت زمان اردو را 2 روز عنوان کرد و گفت: کاروان های اعزامی بمدت 2 روز در مناطق حضور خواهند داشت و در این مدت از یادمان های شهدای استان بازدید خواهند کرد.


چراغی خاطر نشان کرد: یادمان شهدای گمنام، یادمان 14 شهید بند و حکی در ارومیه و یادمان شهید امینی و شهدای دارلک و یادمان شهید خلبان حیدری در شهرستان مهاباد برای پذیرش زائرین آماده شده است.


وی افزود: یادمان شهید بروجردی و شهدای نقده و یادمان شهید آبشناسان و شهدای اشنویه و همچنین یادمان های شهدای بلفت و شهدای شیمیایی و دارساوین سردشت و نهایتا یادمان شهدای تمرچین و شهید ناصر کاظمی پیرانشهر از یادمان های فعال جهت بازدید زائرین استان است./303/936/ب1

ارسال نظرات