۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۴۳۸۳۳۵

نامه سرگشاده دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت به مقامات غربی

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با ارسال نامه سرگشاده ای خطاب به «فرانسوا اولاند» رییس جمهور فرانسه و مقامات دولت های اروپایی، نکات مهمی درباره تروریسم تکفیری و بین المللی بیان داشت.
محمد حسن اختری

به گزارش خبرگزاری رسا، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با ارسال نامه سرگشاده ای خطاب به «فرانسوا اولاند» رییس جمهور فرانسه و مقامات دولتهای اروپایی، نکات مهمی درباره تروریسم تکفیری و بین المللی بیان داشت.

 

متن نامه دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به شرح زیر است:

 

جناب آقای فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه!


عالیجنابان رؤسای جمهور، نخست وزیران و مقامات ارشد دولتهای اروپایی!

حادثه تلخ شب گذشته در شهر "نیس" فرانسه، که به کشته و زخمی شدن دهها انسان بیگناه انجامید، انگیزه من برای نوشتن این نامه به شما شد. لذا در ابتدا لازم می دانم از سوی خود و صدها عضو مجمع جهانی اهل بیت(ع) که از سراسر دنیا با این سازمان بین المللی همکاری دارند، این حمله تروریستی را بشدت محکوم کنم.

 

همچنین با تسلیت به شما، با بازماندگان این جنایت ابراز هم‌دردی می کنم و از خداوند برای روح قربانیان آن طلب آرامش دارم.

 

اینگونه حوادث تلخ که چند سال است منطقه ما و کشورهای اسلامی را آزار می دهد، اکنون به کشورهای شما رسیده است؛ دیروز در "پاریس" و "بروکسل" و "اورلاندو"، امروز در "نیس"، و خدا می‌داند که فردا این اتفاق در کجا رخ خواهد داد؟ آیا آنگونه که تروریستهای تکفیری تهدید کرده اند بزودی "رم"، "لندن"، "برلین" و "وین" هم شاهد به خون کشیده شدن خیابانها به دست داعش و القاعده خواهد بود؟ و آیا با این اوضاع، می توان چشم انداز خوبی برای دنیای آینده در نظر داشت؟

 

علت این اتفاقات چیست؟ خاستگاه تروریستهایی که به کودکان معصوم نیز رحم نمی کنند کجاست؟ آیا آنها مسلمان اند؟ اقدامات آنان از کدام اندیشه نشأت می گیرد؟ و از کجا حمایت مالی و تسلیحاتی می شوند؟

 

آقای اولاند و سران کشورهای اروپایی!

گرچه نیک می دانم که شما پاسخ این سؤالات را بخوبی می دانید، اما برای وجدان عمومی جهان که اینک آزرده و هراسان است، پنج نکته را در این نامه یادآوری می کنم:

 

اولاً) شما و همه شهروندان غربی بدانید که اینگونه اقدامات تروریستی مورد تأیید دین اسلام نیست. داشتن نامهای عربی و ظواهر اسلامی، به معنای آن نیست که عاملان این جنایات، به دستورات اسلام عمل کرده و می کنند. آشکارترین علامت این امر نیز تاریخ طولانی همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان در سرزمینهای اسلامی است. همچنین محکومیت این جنایات از سوی علمای اسلام ــ از فرقه ها و مذاهب مختلف شیعه و سنی ــ نشانه بارزی بر این نکته است که امت اسلامی، تروریست های تکفیری را از خود نمی داند.


قرآن کریم با صراحت، سیاست کلی اسلام را درباره مراعات حقوق بشر و حفظ جان غیرمسلمانان را چنین بیان می کند: «لا ینهاکم الله عن الذین لم یقاتلوکم فی الدین و لم یخرجوکم من دیارکم أن تبروهم و تقسطوا إلیهم إن الله یحب المقسطین؛ خداوند شما را از کسانی که با شما در کار دین کارزار نکرده اند، و شما را از خانه و کاشانه تان آواره نکرده اند، از این که در حقشان نیکی کنید و با آنان دادگرانه رفتار کنید، نهی نمی کند، بی گمان خداوند دادگران را دوست دارد.» (سوره ممتحنه، آیه 8)


این کار را رسول خدا «حضرت محمد(ص)» در اولین روزهای رسیدن به حاکمیت انجام داد و با صدور "میثاق مدینه"، حقوق و جان و مال غیرمسلمانان را تأمین کرد.


و این «امام علی بن ابی طالب» پیشوای همه مذاهب اسلامی است که در فرمان تاریخی خود، به همه مسلمانان در طول تاریخ آموخت که نسبت به تمام مردم از ادیان و عقاید مختلف احترام قائل باشند و نوشت: «انهم صنفان اما اخ لک فی الدین او نظیرک فی الخلق؛ مردم یا برادر دینی تو هستند و یا از نظر انسانیت با تو یکسان می باشند».

 

ثانیاً) با توجه به آنچه گذشت، دلیل آن که همواره این حوادث را به "دین اسلام" و "مردم مسلمان" نسبت می دهید چیست؟ چرا آقای اولاند پس از این حادثه دوباره از آن با نام "تروریسم اسلامی" یاد کرد؟ همانطور که از ابتدای فعالیت تروریستهای داعش، شما دولتمردان کشورهای غربی و نیز رسانه های قدرتمند شما از این گروه جنایتکار با عنوان "دولت اسلامی" یاد می کنید و می کنند! حال آنکه بیش از یک میلیارد مسلمان جهان، این افراد را جانیانی می دانند که هیچ بویی از اسلام و تعالیم انسانی آن نبرده اند.

 

ثالثاً) عملیات تروریستی که کشورهای شما اکنون شاهد آن هستند، بازتابی است از آنچه ما در منطقه خود با آن زندگی می‌کنیم و ملت‌های ما با آتش آن می‌سوزند. اگر آن روز که این تروریستها، شهرهای پاکستان و افغانستان و عراق و سوریه را به خاک و خون می کشیدند، کشورهای اروپایی و آمریکایی به جای حمایت از آنان در کنفرانسهای بین المللی، به فکر ریشه کن نمودن آنها می افتادند، امروز شاهد پیشروی این خشونت تا خانه های خود نبودید.

 

رابعاً) برای ما تعجب آور است در حالی که فرانسه اکنون مورد هجوم تروریستهای تکفیری است، چگونه دولتمردان آن کشور از "گروهک تروریستی منافقین" حمایت می کنند؟! کشور فرانسه در حملات پاریس و نیس، حدود 300 قربانی داده است اما اکنون به خود اجازه می دهد تا از تروریستهای جنایتکاری که قاتل 17000 ایرانی بیگناه بوده اند پشتیبانی کند! بدتر اینکه فرانسه پنج روز پیش اجازه داد تا «ترکی الفیصل» از چهره های امنیتی آل سعود که به‌وجودآورنده گروه‌های تروریستی تکفیری همچون "طالبان"، "القاعده"، "داعش"، "بوکوحرام" و "جبهة النصرة" است در پایتخت کشورش در حمایت از تروریسم سخنرانی کند! لحظه‌ای فکر کنید که آیا حوادث تلخ حمله به شهروندان بی گناه غربی، نتیجه طبیعی اینگونه اقدامات نیست؟

 

خامساً) جنایتکاران تکفیری، که از اندیشه های غیر انسانی "وهابیت" و "سلفیت" آبشخور دارند، هیچ فرقی بین کوچک و بزرگ، زن و مرد، سیاه و سفید، اروپایی و آسیایی، و مسلمان و غیر مسلمان نمی گذارند. تروریسم تکفیری، دین معیّنی ندارد؛ بلکه به دنبال کشتار همه افرادی است که همانند آن نمی اندیشند. از آنجا که این خطر جهانی است، تنها راه خلاصی از شر این بلای خانمانسوز نیز این است که همه کشورهای جهان به مسؤولیت خود در خشکاندن ریشه های آن عمل کنند. برای این کار، در ابتدا تمام راهها و کانال های کمک مالی و تسلیحاتی به گروه های تروریستی را ببندند و مرزها را برای پیوستن پیاده نظام آنها مسدود نمایند.
شما و دستگاههای امنیتی شما بخوبی می دانید که هزاران تروریست القاعده، داعش و جبهة النصرة اکنون از کدام کشورها پول می گیرند؛ از کدام کشورها تسلیحات نظامی و تکنولوژیهای ارتباطی دریافت می کنند؛ و مشروعیت جنایات خود را مستند به فتوای کدام خطیبان و مفتیان می نمایند.

 

رییس جمهوری فرانسه و بلندپایگان کشورهای اروپایی!

زمان آن است که حداقل به خاطر حفظ جان کودکان و شهروندان بی‌گناهانتان، با کنار گذاشتن رویکردهای دوگانه و سیاست بازانه، به مسؤولیت تاریخی خود در مقابل تروریسم افسارگسیخته تکفیری عمل کنید. علمای واقعی اسلام، و دولتمردان و سازمانهای آن دسته از کشورهای اسلامی که واقعاً و حقیقتاً به دنبال مبارزه با تروریسم هستند، بهترین دوست و همکار شما در این مقابله جدی و پیگیر خواهند بود.

 

والسلام علی من اتبع الهدی

محمدحسن اختری
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)

25 تیر 1395
15 جولای
2016

/1323/د102/ج1

ارسال نظرات