۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۴۳۸۳۳۹
حجت‌الاسلام دارابی:

تخصیص بودجه مناسب فرهنگی نوعی آینده‌‌نگری است

مدیر کل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اهمیت دستیابی به اهداف فرهنگی در سطح جامعه گفت: تخصیص بودجه مناسب فرهنگی نوعی آینده نگری است.
دارابی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام علی دارابی بیان داشت: بررسی وضع موجود، طراحی وضع مطلوب و همچنین پیش‌بینی مسیر و چگونگی حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب سه عنصر اساسی در برنامه‌ریزی است ودر تمامی عناصری که ذکر شد محور اصلی تجزیه و تحلیل‌ها، کم و کیف‌ها، امکانات و منابع و دسترسی به بودجه مناسب برای تحقق هدف‌های تعیین شده است.

 

حجت‌الاسلام دارابی ادامه داد: نیل به وضع آرمانی درصورتی یقینی خواهد بود که شرایط برپایه اطلاعات کمی و دقیق، پیش‌بینی و فرآیند و عملیات برنامه‌ریزی با مقیاس‌های کمی اندازه‌گیری شود چرا که بودجه‌ها همواره بخش‌های مهمی از تحقق اهداف برنامه‌اند که میزان درآمد و هزینه مورد انتظار را برای یک دوره زمانی یکساله مشخص می‌کنند.

 

وی یادآور شد: بنابراین بودجه مجوزی قانونی است که دولت به کمک آن می‌تواند پرداخت‌های دستگاه‌های  حاکمیتی را انجام دهد ولی هر هزینه‌ای زمانی قابل پرداخت قانونی است که مجلس شورای اسلامی اجازه آنرا صادر نماید. لذا هرگونه هزینه مصوب می‌بایست صحیح،‌ روشن، ساده و قابل فهم باشد.

 

مدیر کل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان گفت: امیدواریم با تخصیص بودجه‌های مناسب فرهنگی به دستگاه‌های مرتبط شاهد دستیابی به اهداف شاخص فرهنگی در سطح جامعه ایران اسلامی باشیم./1325/د102/ی

 

 

ارسال نظرات