۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۴۳۸۳۵۲
رییس اداره اوقاف ناحیه یک شهرستان اصفهان:

عملیات بازسازی امامزاده شاهزاده حسن کیجعلی آغاز شد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان گفت: با نظر کارشناسان و با نظارت مهندسان دفتر فنی اداره اوقاف و امور خیریه عملیات تخریب و بازسازی گنبد امامزاده شاهزاده حسن(ع) کیجعلی اصفهان در حال اجرا است.
نخستین کنگره ملی امامزاده محمدهلال ابن علی علیه السلام

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام  محمد رضا اسماعیل پور، گفت: با نظر کارشناسان و با نظارت مهندسان دفتر فنی اداره اوقاف و امور خیریه عملیات تخریب و بازسازی گنبد امامزاده شاهزاده حسن(ع) کیجعلی اصفهان در حال اجرا است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: این پروژه در راستای سبک سازی، مقاوم سازی و تعویض سازه فلزی گنبد اجرا می شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان در ادامه افزود: در واقع این عملیات عمرانی برحسب نیاز گنبد به سبک سازی انجام می شود که پروژه در سه فاز عمرانی تعریف شده که شامل جمع آوری کاشی کاری ها و تخریب گنبد بیرونی، تعویض و سبک سازی سازه و استحکام بخشیدن به ستون های گنبد و در فاز سوم ساخت گنبد جدید و کاشی کاری بروی گنبد است.

 

حجت الاسلام اسماعیل پور در ادامه بیان کرد: قطر دهنه گنبد جدید 10 متر مربع، ارتفاع آن 50/3 متر و مساحت کلی آن نیز 270 متر مربع می باشد که براساس معماری اصیل ایرانی اسلامی طراحی و در حال اجرا است.

 

وی ادامه داد: زمان اجرای این پروژه عمرانی نیز 8 ماه به طول می انجامد که 2 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و این اعتبار آن از محل کمک های مردمی، خیرین و نذورات تامین می شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان در ادامه گفت: نسب این امامزاده بزرگوار طبق تأییدیه جناب آقای فلسفی از کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به حضرت موسی کاظم(ع) می رسد و آستان امامزاده حسن کیجعلی(ع) در شهرستان اصفهان، بخش مرکزی، در روستای زمان آباد واقع در 10 کیلومتری شهر اصفهان و در مسیر اتوبان اصفهان به طرف نایین، واقع شده است./939/102/ب3

 

ارسال نظرات