۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۴۳۸۳۷۴
نماینده خبرگان رهبری:

وهابیت هیچ اعتقادی به وحدت امت اسلامی ندارد

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر این‌که آل‌سعود فتنه‌گر اصلی در عدم تحقق وحدت میان امت اسلامی است، گفت: وهابیت هیچ اعتقادی به وحدت اسلامی ندارد.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که وهابیت ساخته و پرداخته استعمار و استکبار است، اظهار داشت: آل‌سعود مأمور تفرقه‌افکنی میان مسلمانان جهان است.


وی با تأکید بر این‌که آل‌سعود فتنه‌گر اصلی در عدم تحقق وحدت میان امت اسلامی است، گفت: وهابیت هیچ اعتقادی به وحدت اسلامی ندارد؛ تفسيري که امروز وهابيت و گروه‌هاي منحرف از احکام اسلامي مي‌کنند، تفسير به رأي و مبتني بر هوا و هوس است؛ در حقیقت وهابیت ابزاری برای تحقق اهداف غرب است.


امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که جنگ نرم استکبار جهانی علیه اسلام یک اقدام پیچیده و پنهان متشکل از عملیات‌های سیاسی، فرهنگی و اطلاعاتی برای ایجاد تغییرات دلخواه و مطلوب در کشورهای هدف است، گفت: فرقه‌سازی و تحریک گروه‌های افراطی و منحرف از جمله برنامه های دشمن در قالب جنگ نرم است.


وی با اشاره به اهداف فرقه‌های ضاله از جمله وهابیت و بهائیت در کشورهای اسلامی، افزود: نگاهی به تاریخ شکل گیری فرقه ضاله وهابیت نشان می دهد که محمد بن عبدالوهاب احياگر افكار ابن تيميه در دهه های گذشته توانست با حمايت حكومت وقت به قدرت برسد و افكار شوم خود را گسترش دهد.


نماینده خبرگان رهبری تصریح کرد: جهان اسلام در حالي گرفتار فرقه‌هاي انحرافي همچون وهابيت و بهائيت شده، شبهه‌افکنی روزافزون این فرق ضاله با دروغ و شايعه‌پراکني گسترده همراه شده است، چرا که با تسليم شدن در برابر انديشه‌هاي بارور اسلامي و شيعي هيچ راه برون رفت از نافرجامي عملکرد خود را ندارند.


وی تخريب قبور ائمه اطهار در بقيع را نشان روشني از خباثت و نابکاري فرقه ضاله وهابيت دانست و گفت: اين فرقه با توسل به استدلال‌هاي غير‌منطقي سعي دارد با جريان‌سازي و برجسته کردن برخي اخبار و مسائل دروغين به اصل نظام و مباني مطرح شده در اسلام و قرآن خدشه وارد کنند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود: جریان انحرافی وهابیت همواره يكی از آفت ها و آسيب های حوزه دين بوده است، این فرقه در طول تاريخ، مصائب و مشكلات فراوانی را برای دين‌داران و جوامع دينی به وجود آورده، که همه در جهت تفرقه میان مسلمین و تحکیم مواضع دشمنان در منطقه بوده است./935/302/ب2

 

ارسال نظرات